توجه مردم جهان به قرآن کریم روز افزون است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی شنبه شب در مراسم محفل انس با قرآن کریم که در مسجد گوهر شاد حرم منور رضوی برگزار شد، افزود : جای تعجب است که توجه به این کتاب الهی در جایی است که قرآن را می سوزانند و به آن توهین می کنند.

وی اظهارداشت:کوردلان با سوزاندن قرآن کریم قصد دارند تا این کتاب مقدس را به فراموشی بسپارند اما این عمل احمقانه آنها نتیجه عکس داده و طبق اخبار، بیشترین کتابی که در سال گذشته در آمریکا منتشر شده، قرآن کریم با ترجمه انگلیسی بوده است.

وی به اهمیت مجالس قرآنی اشاره کرد و گفت : بسیار مایه افتخار است که امسال از ۶۸ کشور و پنج قاره جهان قاریان و حافظان قرآن کریم مهمان جمهوری اسلامی هستند و خدا را شاکریم که توجه به محافل قرآنی سال به سال باشکوهتر و با عظمت تر می شود.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت : امام علی (ع) می فرمایند جمعیتی که قرآن را دارند همه چیز را دارند و آنهایی که این کتاب الهی را ندارند، هیچ چیزی ندارند.

وی گفت : امام علی (ع) در ادامه سخن گوهربارشان در همین زمینه می فرمایند کسانی که در مجالس قرآنی می نشینند یک چیز به آنها افزوده و یک چیز از آنها کم می شود ، آن چیزی که افزوده می شود نور هدایت و آن چیزی که کم می شود، جهل و نادانی است.

وی اظهارداشت : اگر این دو چیز زیاد و کم نشد باید بدانیم که آن مجلس ما ،مجلس قرآنی امیر المومنین پسند نیست.

این مرجع تقلید در ادامه سخنانش اظهارداشت : مولالی متقیان حضرت علی (ع) همچنین قرائت ، اندیشدن در آیات قران ، عمل کردن به آن و منتشر کردن قرآن را چهار وظیفه برای مسلمانان می دانند لذا قاریان و حافظان نیز در این زمینه باید کمک کنند.

وی گفت : به فرموده امام علی (ع) بهار دلها در قران است، قرآن سرچشمه دانش ها و علوم است، هنگامی که دلها زنگار می گیرد، این قرآن است که دلها را از این زنگارها صیقل می دهد.

وی در پایان همچنین سخنانی به زبان عربی قرائت کرد.

در این محفل نمایده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان نیر گفت : در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، ۴۷ حافظ و ۵۶ قاری از ۶۸ کشور و پنج قاره جهان شرکت کردند که در تاریخ برگزاری این مسابقات، این رویداد دینی بی نظیر است.

حجت الاسلام علی محمدی افزود : حضور این تعداد قاری از کشورهای مختلف نشان دهنده این است که انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی مورد توجه مسلمان جهان می باشد.

وی اظهارداشت : این مسابقات توسط ۱۴ داور بین المللی قرآن شامل ۹ داور خارجی و پنج داور از جمهوری اسلامی ایران ، قضاوت شد و می توانیم ادعا کنیم که به لحاظ کیفیت و کمیت بی نظیر و بی بدیل بوده است.

وی گفت : امسال در حاشیه این مسابقات ، همایش علمی پژوهشی و تحقیقاتی قرآن کریم برگزار شد که ۵۵۰ مقاله شامل ۴۵ مقاله از اندیشمندان علوم قرآنی جهان و بیش از ۵۰۰ مقاله از اندیشمندان کشورمان در زمینه قرآن و بیداری اسلامی و قرآن و تکامل بشری به این همایش ارایه گردید.

وی در پایان برگزاری ۲۰ محفل قرآنی در تهران ، مشهد و استانهای همجوار با حضور قاریان برجسته بین المللی و برگزاری نمایشگاه قرآنی را از جمله برنامه های جانبی بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

در این محفل که شماز زیادی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ، شرکت کنندگان در مسابقات مذکور حضور داشتند چند تن از قاریان برجسته بین المللی آیاتی از قران کریم را قرائت کردند.

۷۴۹۰/۶۵۹ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۶۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.