تولید گاز پارس جنوبی روزانه به ۸۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: هم اکنون نزدیک به ۶۸ هزار میلیارد تومان پروژه در پارس جنوبی در دست اجراست، و با بهره برداری از آنها روزانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز با بهره برداری از تمام فازهای پارس جنوبی تولید خواهد شد.

موسی سوری در حاشیه نخستین کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: هم اکنون روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب گاز ترش از ۱۰ فاز پارس جنوبی تولید می شود که این رقم با بهره برداری از ۱۹ فاز در حال اجرا به روزانه بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.
 
وی ارزش محصولات تولیدی از هر فاز پارس جنوبی را سالانه ۸ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: چنانچه محصولات تولیدی فازهای پارس جنوبی را با بشکه های نفت معادل سازی کنیم، با فرض قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه نفت، مجموع درآمدی که از تولیدات پارس جنوبی عاید کشور می شود، افزون بر ۱۲۰ میلیارد دلار در سال است.
 
سوری با بیان این که هر فاز پارس جنوبی یک درصد درآمد سرانه ملی کشور را افزایش می دهد، تاکید کرد: توجه ویژه به بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت نقش مهمی در تحقق این درصد رشد دارد.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به لزوم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت در برنامه پنجم اشاره کرد و گفت: دسترسی به اطلاعات درست و کافی، یکی از نیازهای تحقق این رقم سرمایه گذاری در صنعت است که بدون توجه به بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات دور از ذهن می نماید.
 
وی خاطر نشان  کرد: در هر پروژه صنعتی بزرگ مانند فازهای پارس جنوبی افزون بر ۳۵۰ هزار قلم کالا مصرف می شود که این موضوع، دسترسی به دانش های موردنیاز در این عرصه را به خوبی نمایان می کند./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.