حضور ۳۱۰۰ نظامی فرانسوی در افغانستان

ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرد خروج نیروهای این کشور و تجهیزات آنان از افغانستان در طول تابستان ادامه یافت و حدود سه هزار و صد نظامی و ژاندارم فرانسوی همچنان در این کشور حضور دارند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ نیروهای فرانسوی با واگذاری قطعی مسئولیت های امنیتی بخش ساروبی ( شرق کابل) به نیروهای افغان در اواخر ژوئیه ، اکنون اساسا در کابل و کاپیسا در شمال شرقی این کشور مستقر هستند.

براساس جدول زمانی که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه تعیین کرده است، حدود دو هزار نظامی فرانسوی « نیروهای رزمی» قرار است در مجموع این کشور را تا پایان سال دو هزار و دوازده یعنی دو سال پیش از جدول زمانی ناتو، ترک کنند.

بنابراعلام ستاد مشترک ارتش فرانسه ، نیمی از نیروهایی که از ساروبی خارج شده اند یعنی حدود سیصد تن به فرانسه بازگشته اند . بخش دیگری از آنان برای ماموریت های محافظت از عناصر فرانسوی یا همراهی کاروان ها ، به کابل رفته اند .

این منبع تصریح کرد براساس روند انتقالی ، آنان می توانند به مداخله به نفع نیروهای افغان که اکنون مسئول تامین امنیت ساروبی هستند ، فرا خوانده شوند. هزار و دویست نظامی فرانسوی هنوز در کاپیسا و هزار و سیصد و پنجاه تن در کابل مستقر هستند.

حدود پنجاه تن نیز در حال تکمیل کار برچیدن تاسیسات نیروهای بخش هوایی هستند که اوایل ژوئیه از قندهار در جنوب افغانستان خارج شده بودند . حدود صد و پنجاه ژاندارم نیز در کابل و کاپیسا به ویژه برای عملیات آموزش پلیس افغان حضور دارند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.