حمایت دولت از واردات کاغذ مطبوعات

روزنامه ایران: محمدجعفر محمدزاده در حاشیه نشست خبری نمایشگاه نشریات خانوادگی با بیان این که شرایط ویژه‌ کشور و مسائل ارزی موجب شده است که در تأمین کاغذ روزنامه مشکلاتی به وجود آید، افزود: متأسفانه همکاران ما در حوزه مطبوعات فشار زیادی را تحمل می‌کنند و در این زمینه معاونت مطبوعاتی موضوع کاغذ مطبوعات را پیگیری می‌کند. در این زمینه مصوباتی هم از دولت گرفته‌ایم و امیدواریم برای حل مشکل کاغذ مطبوعات راه‌حل‌ها و گشایش‌هایی ایجاد شود.
وی با بیان این که قرار شده است بعضی مطبوعات کاغذ را خودشان وارد کنند و ما نیز از این کار حمایت خواهیم کرد، تصریح کرد: کارخانه‌‌های کاغذی که در کشور وجود دارد، فقط پاسخگوی نیاز یک سوم کاغذ کشور است و اگر کاغذ وارد شود، قیمت در بازار تنظیم خواهد شد.
وی گفت: در یکی از روزهای برگزاری نمایشگاه نشریات خانوادگی، سامانه اشتراک راه‌اندازی خواهد شد که فعلاً نشریات ماهنامه به بالا در این طرح حضور دارند و در فاز بعد سایر نشریات به این سامانه اضافه خواهند شد که شامل روزنامه‌ها نمی‌شود و برای آنها برنامه دیگری داریم.
محمدزاده با اشاره به برنامه‌های سال۹۰ با رویکرد راهکارهای توسعه کیفی و تهذیب رسانه در قالب ۷۰ برنامه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری دو نمایشگاه تخصصی برای امسال پیش‌بینی شده است که یکی از آنها از ۲۳ تا ۳۰ شهریورماه سال‌جاری به عنوان نمایشگاه «نشریات خانوادگی» با ۵۶ غرفه در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد شعار این نمایشگاه را «با هم بخوانیم» دانست و ادامه داد:‌ با توجه به این‌که سال گذشته در نمایشگاه سالانه توجه ویژه‌ای به بخش خانواده و نشریات خانواده داشتیم، شاهد استقبال قابل توجهی در این بخش بودیم به همین دلیل نخستین نمایشگاه تخصصی امسال با موضوع نشریات خانوادگی انتخاب شد. البته در نمایشگاه سالیانه که در آبان ماه برگزار خواهد شد، نشریات خانوادگی باز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.
محمدزاده همچنین از راه‌اندازی سامانه اشتراک نشریات در یکی از روزهای برگزاری نمایشگاه نشریات خانوادگی خبر داد. معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار در خصوص اهداف ایجاد سامانه اشتراک نشریات گفت: هدف از ایجاد سامانه اشتراک کمک به گسترش نظام توزیع نشریات، گسترش فرهنگ اشتراک و توسعه نشریات خانواده‌محور و تخصصی است.
محمدزاده درباره نحوه عملکرد این سامانه افزود: تعدادی از نشریات کشور که در فاز اول از ماهنامه به بالا هستند در این سامانه لیست شده‌اند که متقاضیان برای اشتراک می‌توانند با مراجعه به سایت و انتخاب نشریه مورد نظر که براساس آیتم‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند، اقدام به دریافت اشتراک کنند. لازم به ذکر است که در این روش ۵۰ درصد از هزینه اشتراک ازسوی معاونت مطبوعاتی تأمین می‌شود و متقاضی ۵۰ درصد مابقی هزینه را پرداخت خواهد کرد.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.