خواجه‌سروی برنامه کمیته دانشجویی دهه فجر انقلاب اسلامی را تشریح کرد

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران نشست مطبوعاتی اعلام برنامه‌های دهه فجر به همت ستاد مرکزی دهه فجر صبح امروز در سه کمیته دانش آموزی، دانشجویی و روستایی و عشایری در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

خواجه سروی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) به تشریح برنامه‌های کمیته دانشجویی دهه فجر پرداخت و گفت: طی جلساتی که در وزارت علوم داشتیم مقرر شد تا با هماهنگی با مدیریت اجرایی حرم حضرت امام خمینی(ره) روز یکشنبه (۱۵ بهمن ساعت ۱۰ صبح) دانشجویان و دانشگاهیان برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی و بیعت با مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضور یابند.

وی افزود: مشابه این مراسم در دانشگاه‌های کل کشور نیز برگزار می‌شود.

مسئول کمیته دانشجویی دهه فجر با اشاره به مراسم دانشجویی این ایام اظهار داشت: به تمامی دستگاه‌های عضو کمیته و دانشگاه‌های تهران جهت حضور مسئولین و دانشجویان در مراسم تجدید میثاق ابلاغیه ارسال شده و دعوت نامه‌ای برای شرکت روسای دانشگاه‌های تهران، دبیران تشکل‌های دانشجویی و کلیه دانشگاهیان نیز دعوت به عمل آمده است.
وی طراحی و چاپ پوستر را از دیگر برنامه‌های این کمیته دانست و  گفت: انتشار یافتن ویژه نامه دهه فجر انقلاب اسلامی و توزیع در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور و تشکل‌های دانشجویی، طراحی و چاپ بنر کمیته دانشجویی به منظور نصب در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تعبیه شده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از جمله برنامه‌های دانشجویی دهه فجر برپایی نمایشگاه‌های مختلف به منظور ارائه دستاوردهای علمی و معرفی عملکرد و برنامه‌های دستگاه‌های عضو است و همچنین برگزاری سومین دوره جشنواره ملی وبلاگ نویسی دانشجویی «از حماسه تا حماسه» پیرامون حماسه ۹ دی و ۲۲ بهمن در دستور کار این کمیته قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام گفت: این مراسم با مشارکت موسسه دارالحکمه منترال کانادا و شبکه زنان اندیشمند جهان اسلام در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم در اسفند ماه برگزار می‌شود.

خواجه سروی به برگزاری مراسم سخنرانی در دانشگاه‌ها و اعزام سخنران در راستای تبیین رویکردهای نظام سلطه در جهت روشنگری اذهان دانشجویان اشاره کرد و گفت: در این ایام به پاسداشت شهدای عرصه جهاد علمی و همچنین بهره‌برداری از چندین کتابخانه پایداری در دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

وی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در رابطه با دانشگاه و دانشجویان تصریح کرد: افزایش تعداد دانشجویان از ۱۷۵ هزار دانشجو در سال ۵۷ به حدود ۴ میلیون دانشجو در سال ۹۱ و افزایش تعداد موسسات آموزش‌عالی در سراسر کشور را داشته‌ایم و همچنین رشد علم و فناوری و ارتقای جایگاه ایران به رتبه ۱۶ دنیا و روند تولید علم دو درصدی در جهان از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تا اکنون است.

مسئول کمیته دهه فجر دانشجویی از افتتاح کتابخانه تخصصی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: افتتاح این کتابخانه در دانشگاه‌های مختلف آغاز خواهد شد که فاز اول و دوم آن در ۲۰ دانشگاه و فاز سوم شامل ۳۳ دانشگاه با تجهیز حدود ۳۰ هزار جلد کتاب به همراه است و همچنین کتابخانه امام شناسی در ۳۰ دانشگاه کشور طی فاز اول این اقدام و ارسال ۳۰ هزار جلد کتاب با موضوع ذکر شده در دستور کار فرهنگی دانشگاه‌هاست.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های دهه فجر دانشجویی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و همچنین مسابقات دانشجویی در نیمه دوم بهمن ماه و گردهمایی دانشجویان خارج از کشور جهت تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در این ایام شکل می‌گیرد و لذا خانه فرهنگ که تا کنون در ۴۰ دانشگاه تاسیس شده در ۱۵ دانشگاه دیگر در مرحله ساخت و در ۳۰ دانشگاه در دست بررسی است.

وی به اجرای طرح فرهنگ پویایی و سلامت (پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها) اشاره کرد و گفت: این طرح مهمی است که به جدیت در دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد و همچنین دستورالعمل باشگاه آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را به مسئولین آن ابلاغ کرده‌ایم.

معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری با اشاره به تقویم آموزشی دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تقویم آموزشی دانشگاه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که دو مناسبت مهم، هفته دفاع مقدس و گرامیداشت مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی که دانشگاه‌ها در این ایام به گونه‌ای تعطیل می باشند به مجلس پیشنهاد کردیم تا این تقویم آموزشی اصلاح شود و در این راستا تعدادی از دانشگاه‌ها از جمله علامه طباطبایی به گونه‌ای تقویم آموزشی خود را تعبیه کردند  که  هر دو مناسبت در نیمسال تحصیلی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.