دلجویی “مارین لوپن ” از یهودیان

“مارین لوپن” رهبر جبهه ملی(افراطی) فرانسه گفت از جنجالی که پس از اظهاراتش در خصوص ممنوعیت حجاب و کیپا (کلاه مذهبی یهودیان) ایجاد شده غافلگیر شده است و تلاش کرد به نحوی از یهودیان دلجویی کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لو فیگارو ، لوپن از جامعه یهودیان خواست که «کمی از خود گذشتگی نشان دهند» زیرا «همه در برابر قانون برای یکسان هستند و باید در خصوص همه ادیان به اجرا درآید».
لوپن که خواستار ممنوعیت حجاب و استفاده از کیپا در همه اماکن عمومی از جمله در خیابانها شده بود هنگام ورود به جلسه جبهه ملی گفت هنوز در این خصوص مصمم است.
وی که نماینده پارلمان اروپاست گفت اگر این ممنوعیت را فقط برای مسلمانان اعلام می کردم ممکن بود که به اتهام اسلام ستیزی به آتش کشیده شوم. وی افزود مسلم است که کیپا در کشور ما مشکلی به شمار نمی رود اما کشور ما دستخوش تغییراتی شده است و موازنه شکننده ای که در تعامل با ادیان داشتیم از حدود ۲۰ سال پیش تا کنون با مهاجرت گسترده به هم ریخته است.
رهبر جبهه ملی فرانسه افزود از هم وطنان یهودی ام می خواهم این تلاش کوچک را به عمل آورند. در جمهوری مورد نظر من، قوانین باید برای همه یکسان اجرا شود هر چند که ممکن است برخی بیش از دیگران مشکل ساز باشند.
وی افزود از هم وطنان یهودی ام می خواهم این از خود گذشتگی کوچک را که موجب برابری می شود نشان دهند و اطمینان دارم که بخش عمده آنان کاملا آماده این از خود گذشتگی هستند.
لوپن گفت این درخواست وی به منظور گسترش دادن قانون سال ۲۰۰۴ ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی در مدارس، به سراسر اماکن عمومی صورت می گیرد. وی افزود البته پیشنهادش شامل حال روحانیان مذاهب مختلف نمی شود.
“ژان ماری لوپن” رهبر سابق جبهه ملی فرانسه نیز گفت پیشنهاد ممنوعیت استفاده از حجاب و کیپا در خیابانها موضوع جالبی است اما موضوع اصلی مسائل سیاسی فرانسه نیست. وی گفت درخواست مارین لوپن خردمندانه و بسیار منطقی است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.