راهکار سازمان محیط زیست برای مقابله با آلودگی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست راه‌اندازی مراکز مانیتورینگ را بهترین راه مقابله با آلودگی صنایع در مراکز استان‌ها دانست.

به گزارش فارس، محمدجواد محمدی‌زاده در جمع مدیران سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌  مدیریت سبز جزء اولویت‌های جدی ما است و در نمایشگاه بین‌المللی که در مشهد برگزار می‌شود صنایع سبز بایستی حضور فعال داشته باشند.

وی اظهار داشت: از سختگیری در خصوص ضوابط استقرارها پرهیز و به سمت حداکثر کردن استانداردها، اعمال و ضوابط ها و رعایت شاخص ها بروید.

محمدی‌زاده ساماندهی صنایع آلاینده در مراکز استان‌ها و راه اندازی مانیتورینگ در استان‌ها و شهرها جزء وظایف مهم عنوان کرد و گفت: این بهترین راه برای مقابله با آلودگی است، چرا که به عنوان مثال وزارت نفت و شرکت آب و فاضلاب می‌دانند جایی برای رصد و کنترل وجود دارد.

معاون رئیس جمهور موضوع HSE را از موارد مهم دیگر برشمرد و افزود: بعضی دستگاه‌ها هنوز این مهم را باور نکردند و توقع ما این است که این موضوع مهم در دستگاه‌ها نهادینه شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در پسماندهای بیمارستانی مشکلی نداریم ولی در پسماندهای کشاورزی از برنامه عقب هستیم بنابراین ‌بایستی موضوع مدیریت جامع پسماندها با ظرفیت‌های استانی منطبق شود.

وی افزود: در سال اول برنامه پنجم تمام مصوبات اجرایی شده و هم اکنون کارگروه‌ها فعال هستند.

محمدی زاده خاطر نشان کرد: مسئله آمایش از اولویتهای سازمان است و در سایت استانها دستورالعمل ها و فرصت ها بایستی لحاظ شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص عرصه‌های محیط طبیعی گفت: عرصه‌هایی که دارای ارزش های زیستگاهی مناسب نیست حذف و زیستگاه‌های دارای ارزش زیست گاهی جایگزین شود.

وی مدیریت یکپارچه تالابها را از اهداف اصلی حوزه محیط طبیعی برشمرد و گفت: مراکز تکثیر و پرورش بایستی ساماندهی و این مراکز با همکاری استانها بایستی قطعی شود.

محمدی‌زاده گفت: همچنین مراکز قرنطینه راه اندازی و کلینیکهای درمانی باید فعالتر شوند.

معاون رئیس جمهور افزود: در حوزه مدیریت تشکل‌های مردم نهاد کار منظم و برنامه محوری صورت نگرفته و توقع برنامه داریم و سفارش پروژه و نتیجه این کار را تا پایان سال باید مشاهده کنیم.

محمدی زاده از نهایی شدن برنامه عمل سازمان و نقشه راه خبر داد و افزود: مدیران کل استانها در این موضوع نقشه راه مداخله جدی کنند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.