رییس پلیس فتای البرز:دستگیری عکاسی که تصاویرمستهجن از زنان ودختران را درفیسبوک منتشرمی‌کرد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

facebook.jpg

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات البرز از دستگیری عکاسی خبرداد که اقدام به تصویربرداری مستهجن از زنان و دختران می‌کرد.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت و گو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر دستگیری عکاسی که اقدام به تبلیغ عکاسی از زنان و دختران در فیسبوک می‌کرد، گفت: در هفتم آبان ماه سال‌جاری کارآگاهان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز در حین رصد فضای مجازی به صفحه‌ای در فیس‌بوک برخوردند که ضمن درج تصاویر مستهجن و غیراخلاقی از زنان مبادرت به تبلیغ عکاسی از زنان و دختران در فضای باز نموده بود، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بررسی کارآگاهان نشان داد که این فرد به بهانه عکاسی تصاویر زنان و دختران جوان را در فضای مجازی منتشر نموده است و در تبلیغاتی عنوان داشته که علاقمندان می‌توانند برای عکاسی به وی مراجعه نمایند.

رییس پلیس فتای البرز با بیان اینکه شناسایی این فرد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت گفت: سرانجام پس از شناسایی این فرد کارآگاهان ضمن اخذ مجوز قضایی نسبت به دستگیری این فرد اقدام نمودند.

کاکوان با بیان اینکه دو روز پس از رویت و شناسایی صفحه این فرد در فیس‌بوک، این جوان ۳۳ ساله در کرج دستگیر شد گفت: این فرد که «نقی» نام دارد در مدت کوتاهی که نسبت به چنین عمل مجرمانه‌ای اقدام نموده بود، توانسته بود نظر زنان و دخترانی را به بهانه عکاسی جلب کند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در بازرسی از لوازم و ادوات کامپیوتر این فرد متوجه شدند که این عکاس تصاویری را از زنان و دختران در فضای آزاد با کپی‌برداری از عکس‌های غیراخلاقی و مدل‌های خارجی گرفته است گفت: در حال حاضر تحقیقات از این فرد ادامه دارد.

کاکوان ضمن اخطار به کلیه عکاسان و اشخاصی که اقدام به انتشار یافتن تصاویر زنان و دختران در فضای مجازی می‌کنند، گفت: طبق ماده ۱۵ و ۱۷ قانون مبارزه با جرایم رایانه‌ای، انتشار یافتن تصاویر زنان چه با اجازه و بی‌اجازه آنان جرم تلقی شده و برابر قانون پلیس با این اشخاص برخورد قاطع خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ali:

    ajab..melat vase tablighe kareshon ba rezayate khode taraf haghe estefade az axeshono nadaran:O:O:O to hame chiz ma bayad vakil o vasi dashte bashim:) vaghean khoshalam az in hame azadi va esteghlal dar in mamlekat:)

  2. مهران:

    خدا خیرشون بده،خدا خیر هر کسی رو بده که با فساد و مفسد و مفسده مبارزه می کنه …
    خدا پشت و پناهتون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.