زندگی را نگاه ما می سازد

۱۹م آذر ،

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، امروز دوباره متولد شویم، امروز درس ها را بخوانم برای خودمان نه برای هر کس دیگر، امروز کار کنیم برای خودمان نه برای رئیس، امروز نفس بکشیم نه از سر عادت که برای استشمام دوباره هوایی که طعم یادمان رفته است امروز به آسمان نگاه کنیم تا آسمان را ببینیم، امروز نماز بخوانیم نه از سر تکرار بخوانیم تا حسش کنیم امروز نگاه کنیم به کفش دوزکی که شاید برروی برگ درختی نشسته است تا با تمام وجود حسش کنیم لذت تماشایش برروی برگ درختی نشسته است تا با تمام وجود حس کنیم لذت تماشایش را امروز بگذاریم که دستانمان تجربه کنند زبری پوست درخت سرخیابان را، شاید باز هم ببینیم همه چیزهایی را که هر روز می دیدیم اما خواهیم دید امروز چقدر همه چیز زیباتر شده، شاید دیر اما امروز را به گمانم زندگی کرده این.

ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نوع نگاه ما به زندگی و طرز فکرمان بر سلامت ما بسیار تأثیرگذار است در واقع نوع رفتار ما در برابر هستی، به ویژه نگاه مثبت و منفی ای که به آن داریم بیش از آنچه فکر کنیم می تواند بر سلامت روح و جسم ما تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: داشتن نگاه مثبت به زندگی به این معنا نیست که لزوماً انسان مثبتی باشیم یا سعی کنیم وقایع را غیر واقعی بنگریم و مسائل ناراحت کننده را نادیده بگیریم بلکه منظور توجه بیشتر داشتن به دوست داشتنی های زندگی و گرایش بیشتر به سمت آنهاست.

**مثبت اندیش ها کمتر درد می کشند

محمودی روانپزشک در این باره گفت: نوع نگاه ما به زندگی حتی بر دردی که حس می کنیم هم تأثیرگذار است مطالعات روانشناسی نشان داده اشخاص خوشبین قدرت تحمل درد بالاتری دارند و بدنشان نیز قوی تر است و به نوعی طرز فکر انسان ها می تواند مانند مسکن عمل کند.

**منفی نگرها آسیب پذیر و آسیب رسان اند

احمدی جامعه شناس در این باره گفت: همانطور که تفکر مثبت برای سلامت خوب است، تفکر منفی برای سلامت مضر است اشخاص منفی نگر منجر به وجود آمدن سوء ظن، شکست و تردید، احساس خیانت و توطئه هم در خودشان و هم در دیگران می شوند.

وی در ادامه تأکید کرد: از دیگر آسیب های منفی نگری این است که این دسته از اشخاص با از دست دادن انگیزه شان به حالت هایی از افسردگی می رسند که این عدم انگیزه تلاش برای رسیدن به موفقیت در آنها کم و به ناکامی در اهدافشان منجر می شود.

گفتنی است، این خود ما هستیم که باید ملودی زندگی خود را بسراییم و خودمان را از قبل رها کنیم و صفحان زندگی مان را ورق بزنیم و زندگی تازه ای آغاز کنیم؛

نگاه خدا محور، نگاهی است که آرامش را در زندگی به ارمغان می آورد و ایمان به خدا همیشه عامل بزرگی برای نگه داشتن انسان در تعادل اخلاقی و رفتاری است./ز

گزارش از نرجس رئیسی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.