ساخت گلدسته های ۵ مسجد در منطقه ۱۵

۲۸م آذر ،

شهردار منطقه ۱۵ از ساخت گلدسته های پنج مسجد در سطح محدوده منطقه با هدف تقویت جلوه های فرهنگی و مذهبی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۱۵،‌ سید احمد منصوری با تاکید بر اینکه در فرهنگ و حکومت اسلامی مسجد نقش محوری دارد افزود : مساجد به عنوان مقدس ترین پایگاه دینی و مهمترین سنگر اسلام همواره به عنوان دژ استواری در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام مقاومت کرده است . بنابراین رویکرد ‌مدیریت شهری نسبت به مساجد تقویت نگاه محوریت اجتماعی و قرار گرفتن در جایگاه کانون حرکتهای اجتماعی است . 
مهندس صفوی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلام ، برترین و اصیلترین محفل برای عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است گفت : مساجد در طول تاریخ علاوه بر کارکرد عبادی ،‌کارکردهای دیگری هم در زمینه های سیاسی، ‌اجتماعی ،‌فرهنگی و نظامی داشته است و تعیین جایگاه واقعی مساجد سبب افزایش کارآیی آن و تقویت و تثبیت زیرساختهای فرهنگ اصیل اسلامی خواهد شد . 
شهردار منطقه ۱۵ خاطرنشان کرد: در این راستا عملیات احداث گلدسته های مساجد حضرت رقیه (س)‌ در محله کیانشهر جنوبی و انصار الحجت (ع) در محله طیب با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی ،‌امام حسن مجتبی (ع) در محله والفجر با ۸۰ در پیشرفت فیزیکی و فاطمیه در محله افسریه شمالی با ۵۰ درصدپیشرفت فیزیکی در حال اجراست و جهت احداث گلدسته های مسجد القرآن در محله ابوذر نیز تامین اعتبار گردیده که در مرحله طراحی معماری و سازه است.
وی با اشاره به اینکه اقتضای مساجد به عنوان کانون جامعه اسلامی بر این است که معماری خاص خود را داشته باشند یادآور شد : در اجرای این پروژه ها با به کارگیری طرح ها و نقوش اسلامی – ایرانی علاوه بر زیباسازی بنای مساجد به عنوان مرکز فرهنگی – مذهبی ، سعی شده مساجد بین دیگر بناهای شهری برجسته تر شود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.