آغاز عملیات احداث گلدسته برای ۶ مسجد سطح منطقه ۱۰

چهارشنبه ۲۱ تیر – ۱۱:۳۰:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فرامرز عظیمی خبر داد ؛

بزرگنمایی:  

با تلاش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ بزودی عملیات احداث گلدسته برای ۶ مسجد سطح منطقه آغاز می شود .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : پروژه ساخت گلدسته‌های مساجد در راستای تحقق سیاست های شهرداری تهران با رویکرد دینی و مذهبی آغاز شده است .
وی با تاکید بر لزوم اجرای گلدسته برای مساجد خاطر نشان کرد : گلدسته مساجد نقش معنایی ، شکوه سازی و جهت یابی قبله دارد از این رو ساخت گنبد و گلدسته در معماری اسلامی – ایرانی دارای اهمیت بسیاری است . 
عظیمی افزود : بهره‌گیری از معماری اسلامی و ایرانی، موضوع هویت شیعی در معماری مساجد از نکات مورد توجه شهرداری تهران در اجرای این طرح است که با هدف بازسازی و بهسازی گلدسته های مساجد منطقه اجرا می شود .
وی با اشاره به مساجد منتخب منطقه برای اجرای این طرح گفت : پس از بازدیدهای میدانی و بررسی های بعمل آمده مساجد حاج عبدالله، غفوری، چهارده معصوم (ع)، الرضا (ع)، حائری و صادقیه برای اجرای پروژه ساخت گلدسته‌ها انتخاب شده اند .
شهردار منطقه همچنین از اختصاص اعتبار ۳۴۵ میلیون تومانی در سال ۹۱ برای عمران و تجهیز مساجد خبر داد و تصریح کرد : از محل این اعتبار برای تجهیز مساجد به قفسه های کتاب ، خرید کتاب های مورد نیاز ،  تعمیر سرویس های بهداشتی و تهیه سایر ملزومات و وسایل مورد نیاز مساجد استفاده می شود .
وی خاطر نشان کرد : اهدای مواد شوینده و مایع خوشبو کننده ،شست و شوی فرش مساجد ، شست وشوی نمای مساجد ،رنگ آمیزی و پاکسازی ، طراحی و تهیه بنر با مضامین تبریک حلول ماه مبارک رمضان و امر به معروف و نهی منکر از اقداماتی است که در دهه تکریم مساجد انجام می شود . 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۱۱۴۲۶۰۹۳۷۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.