سینمای کودک ظرفیت بالایی برای ارتباط با مخاطب دارد

انسیه شاه حسینی:

سینماپرس-گروه جشنواره/ انسیه شاه حسینی کارگردان فیلمسازی در ژانر کودک و نوجوان را نیازمند تخصص و شناخت زبان و دنیای این مخاطبان دانست.

به گزارش سینماپرس، شاه حسینی در گفت و گو با ستاد خبری بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان، درباره ویژگی‌هایی که می‌تواند باعث موفقیت یک فیلم کودک در ارتباط با جذب مخاطب باشد؛ گفت: مهم‌ترین ویژگی‌ یک فیلم کودک، توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان است. در واقع، کارگردانی که می‌خواهد فیلم کودک بسازد، باید در ابتدا دنیای کودکان را بشناسد و طبق نیازسنجی این گروه سنی به فیلم‌سازی بپردازد.

کارگردان «شب به خیر فرمانده» با تاکید بر این نکته که فیلم‌سازی در ژانر کودک یک تخصص است، تصریح کرد: اگر با تخصصی که به آن اشاره کردم به سراغ ساخت فیلم کودک نرویم؛ اثر تولید شده قابلیت ارتباط با مخاطبان را نخواهد داشت و بدون نمایش عمومی به بایگانی سپرده می شود. در واقع، این نوع فیلم‌سازی است که باعث ایستایی و عدم خلاقیت در ژانر کودک می‌شود.

این کارگردان سینما همچنین با اشاره به مثبت‌بودن برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حاشیه جشنواره، اظهار داشت: برگزاری نشست‌ها می‌تواند مسئولان را کمک کند که به یک جمع‌بندی از نظرات اهالی سینمای کودک رسیده و برای سیاست‌گذاری تولیدات و برگزاری دوره بعدی جشنواره از آن استفاده کنند.

شاه حسینی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره کودک بیان داشت: سینمای کودک نشان داده که پتانسیل‌های زیادی برای ارتباط با مخاطبان را دارد؛ بنابراین باید با بسترسازی درست و استفاده از فیلم‌سازانی که سینمای کودک را می‌شناسند به رونق دوباره این سینما کمک کرد.

انتهای پیام/ح.گ/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۳۵۴


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.