شرفی: استقلال تیم دومم است

۳۰م دیماه ،

اصغر شرفی در خصوص دربی عنوان کرد: من در استقلال بازیکن و مربی بوده‌ام اما در واقع یک پاسی هستم. فوتبال خود را در پاس تمام کردم. استقلال تیم دومم است و تعصبم بیشتر روی پاس است.

وی ادامه داد: دربی ربطی به جدول ندارد. استقلال که اول است اگر با تیم رده دوازدهمی بازی داشت شاید ۲۰ هزار نفر هم به ورزشگاه نمی‌رفتند اما این دیدار متفاوت است. دو تیم در اوج آمادگی به هم رسیده‌اند و شرایط بسیار خوبی دارند.

بازیکن اسبق استقلال دربارهٔ تغییر و تحولات در پرسپولیس و آمدن گل‌محمدی تصریح کرد: ضمن اینکه برای گل‌محمدی احترام قائل هستم اما او یک هفته‌ای نمی‌تواند تیم را از لحاظ فیزیکی آماده کند. گل‌محمدی از لحاظ روح و روان تیم را آماده کرد. پرسپولیس به سبب فرهنگ‌های متفاوت بین بازیکنان و سرمربی خود به مشکل خورد. مربی باید فرهنگ‌های مختلف را بخواند. خودم فرهنگ‌های کشورهای دیگر را مورد مطالعه قرار می‌دادم و به کشورهای دیگر می‌رفتم.

شرفی افزود: بعضی مربیان به این موضوع توجه نمی‌کنند و چوب آن را نیز می‌خورند. مانوئل از آن دسته مربیان بود. گل‌محمدی از لحاظ روحی بازیکنان را آماده کرد و پرسپولیس احیا شد.

وی در خصوص شرایط استقلال نیز گفت: استقلال آمادگی‌اش بهتر است. شرایط مناسب‌تری دارند و در صدر جدول می باشند، اما این بازی ربطی به بازی‌های قبلی ندارد. اگر به طور طبیعی باشد استقلال برنده دربی است.

این مربی دربارهٔ اینکه چه بازیکنانی می‌توانند تاثیرگذارترین بازیکنان میدان باشند یادآور شد: فکر می‌کنم دو تیم بازیکنان سرنوشت‌ساز دارند. پرسپولیس رضایی دارد که در هفته‌های قبل فراموش شده بود اما هم‌اکنون به تنهایی نتیجه را در می‌آورد یا انصاری‌فرد. در آن طرف برهانی است که در اوج بلوغ قرار دارد. خسرو حیدری و فرهاد مجیدی نیز از دیگر بازیکنان می باشند.

شرفی حضور مجیدی را برای استقلال تاثیرگذار دانست و افزود: مجیدی حتی روی نیمکت هم باشد سبب می‌شود بازیکنان استقلال از لحاظ روحی تقویت شوند و شاید توانشان ۲، ۳ برابر شود. امیدوارم تماشاگران از این بازی لذت ببرند و بازی زیبایی شاهد باشیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.