شکایت کیومرث پوراحمد پس از سال‌ها سکوت از وضعیت سینمای کودک

گزارش سینماپرس از چهارمین روز جشنواره کودک/

سینماپرس-گروه سینما/ در چهارمین روز از جشنواره کودک نشست های جنبی جشنواره با حضور پر رنگ سینماگران حال و هوای انتقادی تری به خود گرفتند در این روز که تنها سه فیلم در سینمای اهالی رسانه اکران شدند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، احمدرضا گرشاسبی، جواد نوروز بیگی، محمدرضا شفیعی، سید جواد هاشمی، روح الله برادری، پویا امینی، مسعود بهنام، جهانگیر الماسی و جلیل فرجاد از میهمانان تازه وارد روز چهارم جشنواره بودند.

در آخرین نشست از بیست و ششمین جشنواره کودک که با عنوان سینمای کودک، سینمای نوجوان، اشتراک ها و تفاوت ها که شب گذشته در هتل کوثر برگزار شد جمع زیادی از سینماگران و اهالی رسانه شرکت داشتند. که از جمله افراد حاضر در این نشست می توان به احمدرضا گرشاسبی، حسام نواب صفوی، شفیع آقامحمدیان، کیومرث پور احمد، فیروز حسن زاده، وحید نیکخواه آزاد، پویا امینی، محمود گبرلو و علی اعلایی اشاره کرد.

در این نشست که همچون سال های گذشته بحث های زیادی در مورد مشکلات اکران مطرح شد اختلاف نظرهای بسیاری میان وحید نیکخواه آزاد و سیروس حسن زاده وجود داشت. سیروس حسن زاده تاکید می کرد که برگزاری ابن جشنواره برای سینماگران غنیمت محسوب می شود و بودن آن بهتر از نبود آن است این در حالی بود که وحید نیکخواه آزاد نظر متفاوتی داشت و معتقد بود می توان با کارشناسی های بیشتر به سینمای کودک بهبود بخشید در این میان کیومرث پور احمد که سال ها در حوزه سینمای کودک سکوت کرده بود در جملاتی کوتاه شکایت خود را از اوضاع فعلی سینمای کودک و اکران عنوان کرد.

پور احمد در میان گفته هایش طعنه ای هم به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد زد که برای توقیف فیلمهای تازه تولید شده؛ فیلمهایی را که سالها پیش توقیف بوده اند و شرایط اکران آنها فراهم نبوده اکران می کنند.

وی که اداره نظارت را مساوی با اداره سانسور می دانست پس از گفته های فیلمسازان حاضر در نشست در مورد راه کارهای بهبود شرایط اکران از تعطیل شدن سینما و همه نهادها بعنوان بهترین راه حل خبر داد.

در حالی که بسیاری از اهالی رسانه انتظار داشتند با توجه به انتقادهای مطرح شده در این نشست احمد میرعلایی در این زمینه پاسخگو باشد وی ترجیح داد در این نشست صحبتی نداشته باشد.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۵۶۴


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.