طرح تفصیلی شهر تهران در آستانه اصلاح/ تراکم اضافی بافت‌های ناپایدار حذف می‌شود

۰۷م آذر ،

amir pourmand-2.jpg

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: پیش‌بینی تراکم اضافی در بافت‌های ناپایدار از طرح تفصیلی پایتخت حذف خواهد شد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که در طرح تفصیلی تازه شهر تهران برای بافت‌های ناپایدار که یکی از سه شرط ریزدانگی، نفوذناپذیری و فرسودگی را دارد، تراکم اضافی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این تراکم اضافی به عنوان یک مشوق برای نوسازی بافت‌های ناپایدار در نظر گرفته شده، اما شورای شهر به دنبال حذف این موضوع است.

وی با بیان اینکه طی تغییراتی که در طرح تفصیلی اعمال شد، پهنه‌های R112 به R121 تبدیل و در نتیجه یک طبقه تراکم از این بابت به املاک ناپایدار اضافه شده است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بابت ناپایدار بودن بافت‌ها یک طبقه تراکم تشویقی صورت گیرد و از سوی دیگر با تجمیع پلاک‌ها باز هم تراکم اضافه شود، مجموعا یک ملک که باید در آن چهار طبقه ساخته شود، به هفت طبقه تبدیل می‌شود.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: این اقدام مغایر با تمامی برنامه‌ریزی‌های علمی طرح جامع شهر تهران است و میزان تراکم ساختمان‌ها در سطح مناطق را به هم می‌ریزد.

چمران با بیان اینکه شورای شهر به دنبال حذف امتیاز تراکم اضافی برای بافت‌های ناپایدار است، گفت: می‌توان به جای یک طبقه تراکم اضافی، تخفیف در عوارض را برای نوسازی بافت‌های ناپایدار در نظر گرفت.

وی یادآور شد: حذف تراکم اضافی در بافت‌های ناپایدار به زودی به صحن شورای شهر می‌آید و سپس به عنوان پیشنهاد به شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی و اعمال در طرح تفصیلی، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.