طرح ۳ماده‌ای بشار اسد ‘دست تروریست‌ها را کوتاه می‌کند’/ اسد بر اوضاع سوریه تسلط دارد

۱۸م دیماه ،

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس گفت: طرح ۳ ماده‌ای بشار اسد سبب می‌شود تروریست‌ها و شبه نظامیان قدرت مانور در سوریه را نداشته و دست آنها از این کشور کوتاه شود.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های نطق امروز بشار اسد رئیس جمهور سوریه زمان و مکان مناسب این نطق بود. 

وی ادامه داد: نطق امروز بشار اسد با هوشمندی و پس از حدود ۶ ماه در دانشگاه دمشق برگزار شد که پخش زنده آن نیز از شبکه‌های ماهواره‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

مشاور امور بین‌الملل‌ رئیس مجلس تصریح کرد: پخش زنده سخنان بشار اسد سبب شد ‌مشروعیت وی بر همگان و بخصوص مخالفان وی در داخل و خارج سوریه ثابت شود.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: سخنان امروز اسد حکایت از تسلط وی به عنوان رئیس جمهور بر خاک سوریه و اوضاع این کشور دارد. 

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه سخنرانی امروز اسد زمان مناسب آن بود‌ زیرا با توجه به موفقیت‌های اخیر ارتش سوریه در مقابله با مخالفان زمان این سخنرانی به درستی و مقارن با موفقیت‌های به دست آمده تعیین شده بود که از اهمیت خاصی برخوردار است. 

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس در ادامه به طرح ۳ ماده‌ای بشار اسد برای بازگرداندن آرامش به اوضاع سوریه اشاره کرد و گفت: مهمترین محورهای سخنان امروز بشار اسد حکایت از طرح ۳ ماده‌ای داشت که براین اساس آتش‌بس، متوقف شدن کمک‌های مالی به گروه‌های مسلح و همین طور گفت‌وگو برای حل بحران از مهمترین محورهای این طرح سه‌ماده‌ای است. 

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که بشار اسد در سخنانش بر آن تاکید داشت،‌ ایجاد میثاق ملی بود که براساس آن همه مردم حول محور وحدت ملی این میثاق را به رفراندوم گذاشته و در فضای آزاد دموکراسی در سوریه حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سه ماده‌ای بشار اسد قرابت بسیاری با محورهای طرح ۶ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: ‌در طرح ۳ ماده‌ای بشار اسد بر قطع کمک‌های مالی از خارج به سوری‌ها تأکید شده است. 

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس افزود: طرح ۳ ماده‌ای بشار اسد سبب می‌شود دست تروریست‌ها و شبه‌نظامیان از خاک سوریه قطع شده و راه معقولی برای دعوت به آرامش عمومی و مردم‌سالاری در این کشور گشوده شود.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.