ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر در دنیا ۵ برابر ظرفیت نیروگاه­های کشور

یک کارشناس انرژی ضمن اشاره به حجم بالای سرمایه­گذاری در بخش انرژی­های تجدیدپذیر، ظرفیت کنونی تولید برق از این منابع را نشانگر صرفه اقتصادی استفاده از این فناوری دانست.

امیر صداقت کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: پیشرفت فناوری انرژی­های تجدیدپذیر در سال­های اخیر باعث بالا رفتن کیفیت و کاهش قیمت تجهیزات این فناوری شده است. در حال حاضر حاشیه سود برای فعالان این صنعت در سطح دنیا افزایش مناسبی پیدا کرده و رشد بالایی را در این بخش شاهد هستیم.

وی افزود: افزایش سود برای فعالان این صنعت، حجم سرمایه بالایی را به سمت آن حرکت داده است؛ به طوری که مجموع سرمایه­ گذاری انجام شده در کشورهای مختلف در صنعت انرژی­های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۲۱۱ میلیارد دلار رسیده است. نتیجه این میزان سرمایه گذاری را می­ توان در افزایش ظرفیت تولید انرژی­های تجدیدپذیر مشاهده کرد.

صداقت با اشاره به گسترش چشمگیر این فناوری در سطح دنیا گفت: مجموع ظرفیت تولید برق از این منابع در پایان سال ۲۰۱۰ به ۳۱۲ هزار مگاوات رسید و جالب است بدانیم این میزان معادل ۵ برابر ظرفیت نیروگاههای کشور است. ظرفیت بالای تولید برق تجدیدپذیر نشان می­ دهد استفاده از این منابع انرژی از حالت آزمایشگاهی به حالت صنعتی تبدیل شده و در مقایسه با روش­های متداول تولید برق دارای صرفه اقتصادی است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.