عدم کاهش تسهیلات بافت فرسوده

۷ م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از ایرنا، مهندس مجید کیانپور، چهارشنبه در بازدید از بعضی پروژه های بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده و توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی شیراز افزود: تاکنون چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات در بافت های فرسوده کشور پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار مورد تسهیلات برای سال جاری در نظر گرفته شده بود و برای سال آینده نیز حداقل آمار پرداختی امسال را در نظر خواهیم گرفت.

او اظهار داشت: تلاش می کنیم که تسهیلات در سال آینده از ۲۰۰ هزار واحد تسهیلاتی که برای امسال در نظر گرفته شده کمتر نباشد و همین میزان دوباره تمدید شود.

کیانپور گفت: از آنجا که دولت به دنبال افزایش عملکرد در بافت های فرسوده برای سرعت بخشیدن به نوسازی در این بخش است، بنابراین امکان کاهش تعداد وام و یا سقف وام بافت فرسوده وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، تعامل و مشارکت را مهم ترین اصل در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده دانست و افزود: نوسازی بافت فرسوده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و به طور قطع تحقق این امر تنها در سایه مشارکت مردم و تعامل و همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط محقق خواهد شد.

وی، اقدامات صورت گرفته در سکونتگاه های غیر رسمی شیراز را بسیار مناسب توصیف و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، شاهد ایجاد تغییرات مثبت در در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، کالبدی و اقتصادی در این سکونتگاه ها هستیم.

کیانپور، مشارکت مردم را مهمترین اصل در توسعه سکونتگاه های غیر رسمی دانست و گفت: بی شک بدون مشارکت و همکاری مردم هیچ کاری را نمی توان در این مناطق پیش برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از بعضی پروژه های توانمندسازی محله سهل آّباد از جمله مدرسه راهنمایی ۹ کلاسه دخترانه، فرهنگسرا و کارگاه مشاغل خانگی و اقتصادی، پروژه زندیه شیراز، مدرسه خان، بخش هایی از بافت های فرسوده شیراز و پروژه های بهسازی در این بافت ها و پروژه تجاری، اداری و مسکونی همت نیز بازدید کرد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.