اعطای وام برای مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

www.BanaNews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی از اعطای وام مقاوم‌سازی بافت فرسوده برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) سعید ایزدی – مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران – در حاشیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی گفت: به زودی میزان و زمان اعطای این تسهیلات اعلام می‌شود.

وی اولویت برنامه‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران را احیای بافت فرسوده و بهسازی این بافت‌ها عنوان و اظهار کرد: این سیاست‌ها یکی از مهم‌ترین و کارآمد‌ترین برنامه‌های این شرکت است.

ایزدی تاکید کرد: برنامه‌های شرکت عمران از جمله اعطای تسهیلات و تشویق ساکنان بافت‌های فرسوده به بهسازی و نوسازی بافت‌هاست که در مطالعات و برنامه‌ریزی‌های اساتید و کارشناسان در نظر گرفته شده و باید اهمیت ویژه‌ای برای بافت فرسوده قائل بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: آنچه تاکنون انجام شده تعریف بافت فرسوده و چگونگی رسیدگی به آن بوده اما به زودی شیوه‌ پرداخت وام‌ها و اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی اعلام می‌شود.

به گفته مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری، سیاست‌های دیگری چون بهسازی و مقام‌سازی در دستور کار است.

به گفته ایزدی وام نوسازی و بهسازی از طریق روش‌های مختلف تامین می‌شود و برنامه‌های این شرکت افزایش میزان تسهیلات این وام‌هاست.

وی گفت: برای تنوع‌سازی اعطای وام مقاوم‌سازی و توسعه‌ برنامه‌های تشویقی و ترغیب ساکنان به مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده در تلاش هستیم. هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای با معاونت شهرداری‌ها برای همکاری بیشتر در این زمینه منعقد شده است.

 

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.