سقف تسهیلات نوسازی “بافت فرسوده” به زودی اعلام می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ایزدی با اشاره به اینکه ما به دنبال تنوع بخشی به وامها مانند وام ودیعه، نوسازی و وام مقاوم‌سازی هستیم، گفت: سقف و میزان تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد سعید ایزدی با اشاره به سیاست تسهیلات‌دهی و آموزش در بافت‌های فرسوده اظهار داشت: قصد داریم علاوه بر اجرای سیاست‌های نرم افزاری در حوزه سخت افزاری نیز اقداماتی را انجام دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: طی سالهای قبل ۳۱۷ هزار و ۶۲۱ سهمیه برای نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه شده که از این تعداد ۲۹۷ هزار و ۳۲۶ واحد به بانک‌ها معرفی شده است.

وی افزود: آنچه که ما به دنبال آن هستیم تنوع بخشی به وامها مانند وام ودیعه، نوسازی و وام مقاوم‌سازی است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در قبل یک رقم مشخص به عنوان وام تعمیرات پرداخت می‌شد، که در حال مذاکره با بانک مسکن برای تقویت این وامها از وجوه اداره شده این بانک هستیم.

ایزدی با اشاره به اینکه بعضی ناپایداری‌های واحدهای مسکونی با وام مقاوم‌سازی برطرف می‌شود، گفت: سقف و میزان تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده را به زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص اینکه ارزش افزوده بالای ساخت مسکن احتمال بی میلی مالکان را به مقاوم سازی به دنبال دارد، افزود: هدف ما تمرکز بر یک سیاست خاص نیست، بلکه مقاوم سازی است که آن هم در یک کارگروه آغاز شده و معتقدیم این موضوع بیشتر در شهرهای کوچک قابلیت اجرا دارد و ممکن است در کلان شهرها از آن استقبال نشود.

با نوسازی در بافت‌های فرسوده، به ازای هر ۵۷ مترمربع ساخت و ساز یک شغل ایجاد می‌شود که به رونق اشتغال و حمایت از کار ایرانی کمک می کند و با تخریب هر واحد فرسوده شهری ۳،۲ (سه و دو دهم) واحد نوساز ایجاد می‌شود که به اصلاح سیمای شهری، جذب جمعیت تازه و به نوعی توسعه داخلی شهرها و تجدید حیات در این مناطق هم کمک می کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.