عقده‌های روانی مهمترین عامل اسیدپاشی/قوه قضاییه با مجرمان برخورد کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: اسید پاشی منفور ترین جرمی است که در فضای جامعه هرازگاهی شاهد آن هستیم و باید قوه قضاییه باید با چنین مجرمانی به صورت جدی برخورد کند.

 غلامعلی افروز در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرآیند روانی حاصل از اسید پاشی، اظهار داشت: اسید پاشی پدیده‌ای زشت و غیر قابل جبران است که آثار مخرب آن به لحاظ جسمی و روانی تا انتهای عمر با فردی که مورد حمله قرار گرفته باقی می‌ماند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور تصریح کرد: اشخاصی که به اسید پاشی اقدام می‌کنند از مشکلات داخلی، روحی و شخصیتی رنج می‌برند و نوع پاشیدن اسید از سوی این اشخاص گویای مهمتیرن عقده هایی است که در داخل آنها جریان دارد.

افروز ادامه داد: در بررسی فرآیند اسیدپاشی به این نتیجه می‌رسیم که مجرمان اسید پاش به دنبال از بین بردن جسم و فیزیک فرد مورد نظر خود نیستند بلکه تخریب روحیه و از بین بردن اعتماد به نفس فردی که با وی دشمنی و کینه دارند، مطلوب مورد نظر آنهاست.

وی با بیان این که اسیدپاش حیات روحی فرد دیگر را تخریب می‌کند اظهار داشت: همه اسیدپاشان طوری از این ماده خطرناک را روی اشخاص مورد نظر خود پاشیده اند که آن فرد به یکباره نمیرد بلکه اثرات مرگ تدریجی را به دلیل از بین رفتن اعضاء بدن و صورت تجربه کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور خاطرشان کرد: اسید پاشی منفور ترین جرمی است که در فضای جامعه هرازگاهی شاهد آن هستیم و باید قوه قضاییه باید با چنین مجرمانی به صورت جدی برخورد کند.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.