پرونده‌های “اسیدپاشی” روی میز کمیسیون اجتماعی قرار گرفت

۲۹خردادماه،

عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تکرار برخی اتفاقات ناگوار اسیدپاشی از پیگیری این موضوع توسط کمیسیون متبوع خبر داد.

سالار مرادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به پدیده اسیدپاشی که گاها در گوشه و کنار کشور رخ می‌دهد، گفت: این موضوع یک پدیده مضموم بوده و باید پیگیری شود.

وی افزود: مسئله اسیدپاشی می‌تواند به عنوان تهدید امنیت اجتماعی  تلقی شده و جنبه روانی داشته باشد، به عبارتی امنیت روانی جامعه را سلب کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: پدیده اسیدپاشی که در حال تکرار است، به صورت جدی در دستور کار این کمیسیون قرار نگرفته و به صورت عمومی توسط برخی نهادها پیگیری شده است.

مرادی گفت: کمیسیون اجتماعی آمادگی دارد پدیده اسیدپاشی را به عنوان یک پدیده اجتماعی بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: وزارتخانه‌های کشور و دادگستری به عنوان دستگاه‌های دخیل در قبل از وقوع جرم و وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارتخانه بعد از وقوع جرم در این راستا نقش داشته و مجلس می‌تواند از آنها توضیح بخواهد.

نماینده سنندج اضافه کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی این موارد زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و مسئولیت مستقیم در این امر دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه به حادثه اخیر اسیدپاشی در استان قزوین توسط پدر خانواده اشاره کرد و گفت: در صورتی که فرد مجروح به سن قانونی رسیده باشد، به عنوان زن بدسرپرست و در صورتی که به سن قانونی نرسیده باشد، فرزند بد سرپرست مورد حمایت بهزیستی قرار خواهد گرفت.

ناگفته نماند سالار مرادی عضو کمیسیون اجتماعی از پیگیری پرونده این اتفاق خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری باشگاه خبرنگاران پرونده مذکور را بعد از تعطیلات مجلس به صورت پرونده خاص پیگیری خواهیم کرد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.