فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای کشور به همت دولتهای نهم و دهم احیا شد

‘غلامرضا خواجه سروی’ عصر سه شنبه در نشست پرسش و پاسخ همایش دانشجویان فعال ایرانی خارج کشور در مشهد افزود: تشکیل ستاد مسائل فرهنگی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ارتقای آن به معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه از جمله دستاوردهای دولت است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: با توجه به حوادث منطقه ای و جهانی و افزایش توقع ها از ایران ، از دانشجویان فعال کشورمان در خارج کشور انتظار داریم که آرمان های انقلاب را در کشورهای دیگر ترویج کنند و برای تمدن سازی انقلاب اسلامی در سایر نقاط جهان نقش آفرین باشند.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: مرکز شناسایی و استعدادیابی برای شناسایی افراد توانمند و متدین و طرفدار انقلاب برای هیات علمی دانشگاه ها در این وزارتخانه تشکیل شده است.

‘محمد رضا مردانی’ از تشکل‌های دانشجویی خواست که در شناسایی و ارزیابی افرادی با توانمندی‌های علمی و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی و نخبگان برای جذب در هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، این وزارتخانه را یاری کند.

وی گفت: با توجه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی و جذب اعضای هیات علمی در دستور کار ما قرار گرفت و طی آیین نامه ای به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد.

وی بیان کرد: هدف اصلی این آیین‌نامه حاکم‌شدن مبانی دینی و اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و ایجاد تحرکات علمی است.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: هم اکنون ۹ رایزن علمی ایران در برخی کشورها فعال هستند و بر اساس توافق نامه این وزارتخانه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۸۰ رایزن علمی سیار به کشورهای مختلف اعزام می شوند.

‘محمود ملاباشی’ ادامه داد: دهمین رایزن علمی ایران به طور ثابت تا دو ماه آینده در چین و نخستین رایزن سیار علمی کشورمان هم به زودی در آلمان استقرار می یابند.

ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور با اهداف ارتقای مهارتها و فعالیت های فرهنگی این دانشجویان و فراهم آوردن زمینه مناسب تبادل تجربیات و بهره گیری آنان از توانمندی های یکدیگر و الگو گیری از فعالیت های انجام شده در انجمن های اسلامی دانشجویان کشورهای مختلف با حضور ۱۷۰ نفر چهارم الی دهم شهریورماه جاری در هتل طرقبه مشهد در حال برگزاری است.

ک/۲ ۷۴۹۰/۶۵۹ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۷۴۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.