قیمت جهانی طلا افزایش یافت

۲۹ آبان ،

چکیده: به دنبال کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی قیمت جهانی طلا برای اولین بار در سه روز پیش افزایش یافته است .

به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک با ۰٫۶ درصد افزایش به بیش از ۱۷۲۳٫۷۰ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش تفسیری قیمت جهانی طلا هفته پیش بیش از یک درصد کاهش یافت که سبب اصلی آن افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی بوده است.

بر این اساس باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ابراز اطمینان کرد کاخ سفید و کنگره به زودی برای حل بن بست مالی در این کشور به توافق نهایی دست خواهند یافت. این اظهارات سبب شد تا ارزش دلار با کاهش روبرو شود و قیمت جهانی کالاها از جمله طلا با افزایش مواجه شود.

این گزارش تفسیری افزود: کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس خواهد بود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ درصد رشد داشته است. اتخاذ سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا داشته است. قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰٫۴ درصد رشد به بیش از ۱۷۲۲٫۱۰ دلار رسیده است .


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.