قیمت جهانی طلا برای سومین هفته متوالی کاهش یافت

۲۱فروردین۱۳،

قیمت جهانی طلا برای سومین هفته متوالی کاهش یافت | چاپ |
جمعه ۲۳ فروردین ساعت ۱۳:۲۱

بینا- قیمت طلا گر چه روز جمعه تغییر چندانی نداشته ولی برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شده است.
به گزارش رویترز؛ قیمت طلا در هفته جاری بدترین عملکرد خود را از اواخر فوریه به ثبت رسانده است. سرمایه گذاران بین المللی در شرایط فعلی ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در بازار طلا و سایر فلزات گرانبها در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.
بر اساس این گزارش افزایش تنش در شبه جزیره کره نیز تا کنون تاثیر چندانی بر افزایش قیمت طلا نداشته است. قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به ۱۵۶۱٫۴۰ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری با افت یک درصدی روبرو شده است.
قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون بیش از ۷ درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در ۱۲ سال قبل به طور متوالی با افزایش روبرو شده بود.
شاخص اس اند پی ۵۰۰ آمریکا از ابتدای امسال تا کنون ۱۱ د رصد رشد داشته است. تصمیم قبرس برای فروش ۴۰۰ میلیون یورو از ذخایر طلای خود نیز تاثیر بسیاری بر افت قیمت طلا داشته است.
در همین حال روز پنجشنبه به دنبال نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به متوقف شدن اجرای بخشی از سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا قیمت جهانی طلا کاهش یافت.
این گزارش می افزاید: افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی و نگرانی از متوقف شدن اجرای سیاست های انبساطی پولی در آمریکا سبب شد تا قیمت طلا در روز قبل به پایین ترین حد خود در یک هفته اخیر برسد.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۴٫۳۵ دلار کاهش در این روز به کمتر از ۱۵۵۳٫۷۹ دلار رسیده است که این رقم پایین ترین میزان از ۵ آوریل به شمار می رود.
قیمت طلا روز چهارشنبه نیز با افت یک درصدی روبرو شده بود. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال اجرای بخشی از سیاست های انبساطی پولی را متوقف خواهد کرد. قبرس نیز اعلام کرد به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز قصد دارد ۴۰۰ میلیون یورو از ذخایر طلای خود را بفروشد.
این در حالی است که تنش در روابط دو کره همچنان ادامه دارد و کره جنوبی نسبت به احتمال وقوع جنگ نظامی در این شبه جزیره اخطار داده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.