کرسیهای‌ آزاداندیشی دانشگاه را از انفعال مصون می‌کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

“مسئول بسیج دانشگاه قرآن و حدیث شهر ری” گفت: دانشگاه‌ها به عنوان جایگاه تولید علم و منطق اگر نتوانند فضای نقد و بررسی را ایجاد کنند به یک فضای منفعل و بی‌روح تبدیل خواهند شد که نشانی از همدلی و همگرایی در آن نیست.

فرامرز عظیمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگارن با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه و پیشرفت کشور اظهارداشت: کشور ما برای پیشرفت به مدیران شایسته و متخصص نیاز دارد، بنابراین اگر بخواهیم جامعه پیشرفته داشته باشیم باید علم را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم.

وی با تأکید بر نقش کرسی‌های آزاداندیشی در ایجاد همدلی افزود: دانشگاه‌ها به عنوان جایگاه تولید علم و منطق اگر نتوانند فضای نقد و بررسی را ایجاد کنند به یک فضای منفعل و بی‌روح تبدیل خواهند شد که نشانی از همدلی و همگرایی در آن نیست.

مسئول بسیج دانشگاه قرآن و حدیث شهر ری در پایان با اشاره به اهمیت تضارب آرای مثبت و هم‌اندیشی در تحقق اعتدال در جامعه خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه کارکرد کرسی‌های‌ آزاد‌اندیشی تقابل افکار گوناگون با یکدیگر و در نهایت تبادل اندیشه‌هاست، سبب زدوده شدن کینه و کدورت از جامعه شده و اشخاص جامعه را نسبت به مسائل و مشکلات موجود مسئولیت پذیر  می‌کند و در نهایت جامعه‌ای معتدل را می‌سازد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.