کرسی‌های آزاداندیشی فرصت است نه تهدید

جام جم آنلاین: وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی فرصت است نه تهدید.

کامران دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی، در پاسخ به مطالبات مسئولان بسیج دانشگاه‌های کشور، ‌اظهار داشت: دولت یکپارچه است و کارهایی که از طرف من انجام می‌شود، با حمایت دولت است، همچنین پیکره آموزش عالی پیکره‌ای آسیب‌دیده نیست.

وی افزود: غالب این پیکره در مسیر انقلاب و نظام حرکت می‌کند و این پیکره‌ همانند دیگر پیکرها ممکن است عناصری داشته باشد که با منویات نظام حرکت نمی‌کنند، آیا در همین پیکره دانشجویی این عناصر وجود ندارند؟ حال می‌گوییم نباید در پیکره اساتید اینگونه عناصری که با منویات نظام حرکت نمی‌کنند وجود داشته باشند.

دانشجو خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که برآیند حرکتمان این باشد که اهداف انقلاب و واقعیت‌ها را ببینیم و کتمان نکرده و آرمان‌هایش را فراموش نکنیم.

وی با اشاره به ریشه‌ای بودن مشکلات دانشگاه‌ها، افزود: دانشگاه در زمان رضاخان زمانی که اوج غرب‌ستایی بود، ایجاد شد و دانشگاه را عینا از دانشگاه‌های خارج کپی‌برداری کردند و اصل مشکل ریشه‌ای ما به این برمی‌گردد.

دانشجو با بیان اینکه ۹۰ سال دانشگاه‌داری کردیم و در این سال‌ها عینا از غرب کپی‌برداری کرده‌ایم، تصریح کرد: مناسباتی که در دانشگاه‌های غرب است در درون دانشگاه‌های ما شناخته شده است، ۱۱ هزار نفر اعضای هیات علمی بسیجی جزو فرهیختگان دانشگاه هستند که از این تعداد آیا یک‌هزار و ۱۰۰ نفر مقاله داده‌اند؟ آیا ۱۰۰مقاله در این سه سال در زمینه موضوعاتی که از طرف شما مطرح شد، نوشته شده است؟(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.