دانشگاه برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به دانشجویان اعتماد کند

دبیر کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تاثیرات مثبت فضای آزاد فکری در دانشگاه‌ها گفت: مساعدت دانشگاه در زمینه برگزاری کرسی آزاداندیشی موجب ترغیب دانشجویان به برگزاری کرسی‌ آزاداندیشی است.

امیرحسین قاسمی دبیر کرسی‌ آزاداندیشی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در رابطه با روند برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها باید با نگاه بازتری با دانشجویان همکاری کنند تا بتوانیم شاهد رونق فضای آزاداندیشی، آزاد فکری در دانشگاه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات عدیده‌ای برای هماهنگی و گرفتن مجوز برای کرسی وجود دارد، گفت:‌ دانشگاه‌ها باید به دانشجویان برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اعتماد کنند. چرا که اگر کرسی‌های آزاد اندیشی به شکل مطلوب آن انجام شود، تاثیرات مثبت خود را به جای خواهد گذاشت.

قاسمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تاثیرات عمده گسترش فضای آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: شاهد پیگیری‌های فراوانی از سوی نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بوده‌ایم که این اقدام می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر نهادهای مسئول، موجب ترغیب دانشجویان برای اقدام برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی شود.

دبیر کرسی‌های آزاد اندیشی در تبیین برنامه‌های اجرا شده در زمینه کرسی آزاداندیشی در دانشگاه امیر کبیر گفت:‌حدود یکسال پیش دبیرخانه‌ای را به منظور ارتقا کیفیت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه ها تاسیس کردیم تا بتوانیم گامی موثر در جهت آزادفکری و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برداریم.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به برگزاری مدل‌های گوناگون در نحوه برگزاری کرسی آزاداندیشی در یک ساله اخیر اشاره کرد و گفت: در تابستان برای مهر سال ۹۱ برنامه ریزی‌هایی را خواهیم داشت و امیدواریم شورای مرکزی که تعیین شده است بتواند با تلاش خود در ادامه راه دوستان گامی نو در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشته باشد.

 

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.