کرمی و‌ معتمد انگیزه‌ام را دو برابر می‌کنند

کرمی و‌ معتمد انگیزه‌ام را دو برابر می‌کنند

جام جم آنلاین: سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است با وجود آن‌که ماه‌ها در اردوی تیم ملی حتی از زندگی شخصی خود گذشته است، اما انگیزه و روحیه شاگردانش بویژه یوسف کرمی و محمد باقری معتمد روحیه و انگیزه او را برای کار کردن دوچندان کرده است.

فریبرز عسگری کاپیتان سابق تیم ملی تکواندوی ایران چند سال در تیم‌های باشگاهی عملکرد موفقی داشته و سابقه هدایت تیم‌های ملی نوجوانان و دانشجویان را هم در کارنامه دارد.

او همچنین در مقطعی هدایت تیم ملی هند را هم بر عهده داشت و اولین مدال تاریخ تکواندوی این کشور در زمان سرمربیگری او به دست آمد.

 عسگری حالا کار سخت و دشواری در پیش دارد، او باید دو تکواندوکار المپیکی را در لندن هدایت کند، حضوری که همه از آن مدال می‌خواهند. ‌گرچه به طور طبیعی چنین انتظاری ممکن است روحیه هر مربی‌ای را تحت تاثیر قرار دهد، اما عسگری می‌گوید او و شاگردانش کار خود را با هدف کسب بهترین نتیجه انجام می‌دهند و بی توجه به مسائل حاشیه‌ای تنها به افتخار آفرینی برای ایران می‌اندیشند.

او آخرین شرایط تیم ملی تکواندو را در گفت‌وگو با «جام‌جم»، این گونه تشریح می‌کند: شرایط خوبی داریم و ملی‌پوشان با انگیزه تمرین می‌کنند، مشاهده این نوع تمرین و انگیزه‌ای که آنها برای کسب موفقیت دارند امیدواری‌ام را برای نتیجه گرفتن بیشتر کرده است، در حال حاضر همه چیز طبق برنامه پیش رفته و هیچ مشکلی وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو با تاکید بر این‌که آماده‌سازی ملی‌پوشان با رویکرد علمی صورت گرفته است، می‌افزاید: در ماه‌های گذشته برنامه آماده‌سازی خود را به کمیته علمی کمیته ملی المپیک ارائه کردیم و کارشناسان و مسئولان این کمیته پس از بررسی تمام جوانب و همچنین بررسی آماده‌سازی بقیه تیم‌ها، اعلام کردند برنامه تکواندو و کشتی بهترین برنامه‌ها بود، این به این معناست که همه کارها بر مبنای علمی بدرستی پیش رفته است. ‌

عسگری با اشاره به این موضوع که در ماه‌های گذشته همه توان، فکر و ذکر خود را روی موفقیت در المپیک متمرکز کرده است، ادامه می‌دهد: خوشبختانه در جو صمیمی و همدلی که بر اردوی تیم ملی حکمفرماست همه چیز بدرستی پیش می‌رود، ملی‌پوشان ما کاملا المپیکی فکر کرده و المپیکی تمرین خود را دنبال می‌کنند. همه ما حتی از خانوده خود زده‌ایم تا دل مردم را شاد کنیم و خوشبختانه در چنین جوی هر روز با نشاط‌تر و مصمم‌تر از دیروز کار خود را ادامه می‌دهیم.

عسگری یک ابتکار دیگر برای آماده‌سازی فکری شاگردانش در این اردو به خرج داده است؛ تصویرسازی ذهنی با حضور متخصص روان‌شناسی.

او این ابتکار خود را این گونه توصیف می‌کند: مطمئنا برای رویداد بزرگی به نام المپیک در کنار همه فاکتورها نباید از مسائل روحی و روانی نیز غافل بود. در این رابطه با حضور روان‌شناس فضای المپیک و رقابت میلی‌متری در آن میدان بزرگ برای کرمی و معتمد تصویرسازی ذهنی شده است تا روزی که رقابت‌ها شروع می‌شود، میدان برای رقابت ملی‌پوشان ما میدانی جدید نباشد و آنها با پیش‌زمینه ذهنی درست و با کمترین استرس به جنگ حریفان بروند.‌

اما کرمی و معتمد در مقطعی دچار آسیب‌دیدگی شدند، آیا این موضوع خللی در آماده‌سازی آنها ایجاد نکرد، سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال می‌گوید: آن مصدومیت‌ها در نوع خود توفیق اجباری بود که باعث شد این دو ملی‌پوش پس از سال‌ها حضور مداوم در اردوهای تیم ملی، استراحت کنند و برای حضور در المپیک آماده شوند. البته این استراحت، استراحت فعال بود و آنان در اردوها حاضر بودند اما تمرین‌های پرفشار انجام نمی‌دادند، به عبارتی از برنامه آماده‌سازی عقب نماندند.

سرمربی تیم ملی تکواندو با تاکید بر این‌که هموار پذیرای نقد سازنده و ارائه راهکار است، درباره انتقادهایی که از برپایی اردوی تمرینی تیم ملی در کره جنوبی می‌شود، می‌گوید: من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که به من یاد داده‌اند هیچ وقت دروغ نگویم و به همین دلیل از دروغ متنفرم، واقعیت این است که یکی از بهترین اردوهای تمرینی ما در کره جنوبی برپا شد و این اردو نقش مهمی در پروسه آماده‌سازی تیم داشت، اما متاسفانه برخی بدون این‌که این اردو را دیده باشند دست به انتقادهای غیرمنطقی زدند که کمی باعث ناراحتی ما شد، با این حال معتقدم در این روزهای پایانی و در حالی که شمارش معکوش برای آغاز المپیک شروع شده نباید هیچ چالشی برای تیم ایجاد کرد و همان طور که بارها گفتم همه ما دنبال یک هدف و آن هم موفقیت تکواندو هستیم.

سرمربی تیم ملی همچنین در خصوص حضور هادی ساعی در کنار کادر فنی این تیم، این​چنین اظهارنظر می‌کند: حضور چهره‌ای مانند ساعی در کنار تیم باعث دلگرمی ملی‌پوشان است و وزنه روحی بسیار خوبی برای تیم ما و تخریب حریفان است. حضور ساعی خود گویای همدلی واقعی در خانواده تکواندوست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.