مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات۷/۱۳درصد کاهش یافت

جام جم آنلاین: سازمان پزشکی قانونی کشور در گزارشی از عمده‌ترین مرگ‌های غیرطبیعی در سال ۱۳۹۰، اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از تصادفات در سال گذشته ۷/۱۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از سازمان پزشکی قانونی،  در سال گذشته ۲۰ هزار و ۶۸ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند در حالی که تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در سال ۸۹، ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر بود.

به بیان دیگر تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته ۷/۱۳ درصد کاهش یافت، همچنین ۱۵ هزار و ۶۲۴ نفر از تلفات رانندگی در سال ۹۰ مرد و ۴۴۴۴ نفر زن بودند.

همچنین در سال گذشته ۷۲۷ نفر بر اثر برق‌گرفتگی در کشور جان باختند؛ این رقم در مقایسه با سال ۸۹ که تعداد فوتی‌های برق‌گرفتگی ۷۵۰ نفر بود، ۱/۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته ۴/۲۳ درصد افزایش یافت و از ۷۸۲ مرگ ثبت شده در سال ۸۹ به ۹۶۵ فوتی در سال ۹۰ رسید.

در سال گذشته ۲۰۶۳ نفر (۱۰۲۳ زن و ۱۰۴۰ مرد) بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال ۸۹ که تعداد فوتی‌های ناشی از سوختگی ۲۳۱۰ نفر بود، ۷/۱۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین سال گذشته ۱۰۷۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال ۸۹ که تعداد فوت‌شدگان ناشی از غرق‌شدگی ۱۱۳۴ نفر بود، ۵/۵ درصد کاهش یافته است.

در سال گذشته ۳۵۹۳ نفر بر اثر سوءمصرف موادمخدر جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال ۸۹ که تعداد فوتی‌های موادمخدر ۳۶۵۶ نفر بود، ۷/۱ درصد کاهش یافته است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.