مشاور وزیر علوم: دانشگاه‌ها محور و عمود خیمه اقتصاد مقاومتی هستند

مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی در جلسه هیأت رئیسه و مدیران اجرایی دانشگاه بناب، گفت: دانشگاهها محور و عمود خیمه اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رسول ملک فر در این مراسم با اشاره به رسالت سنگین دانشگاهیان در کشور گفت: دشمنان ما با اعمال مواردی از قبیل جنگ تحمیلی، ایجاد تفرقه، ترور دانشمندان کشورمان و تحریم‌های مختلف می‌خواهند شرایط را برای ملت ایران سخت و دشوار کنند اما با همت مسئولان و همکاری مردم همیشه در صحنه، دوره اقتصاد مقاومتی را نیز با تدابیر و منویات مقام معظم رهبری پشت سر خواهیم گذاشت و بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت گسترش مرزهای دانش و تولید حرکت خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخش تولید علم و افزایش اقتدار علمی کشور تمام امیدها به آموزش عالی است وظیفه دانشگاهیان در این خصوص را سنگین دانست و افزود: دانشگاه‌ها محور و عمود خیمه اقتصاد مقاومتی هستند و جامعه دانشگاهی باید توانمندی‌های بالفعل خود را به بالقوه تبدیل کند تا وابستگی‌ها کاهش یابد.

مشاور وزیر علوم همچنین حوزه پژوهش و شرکت‌های دانش بنیان را در اقتصاد مقاومتی کارساز دانست و تصریح کرد: تدابیری باید اتخاذ شود تا راهبردها کارمحور بوده و در جهت رفع نیازهای داخلی بکار گرفته شوند.

گفتنی است در این نشست دکتر قربانعلی حقیقت دوست رئیس دانشگاه بناب نیز با بیان اینکه دانشگاه بناب نماد توسعه در دولت دهم است اهداف و رویکردهای این دانشگاه را تشریح کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.