کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی در واحد علوم و تحقیقات تشکیل می گردد

۲۰م دیماه ،

کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی در واحد علوم و تحقیقات متشکل از معاونین، مدیران کل، رؤسای دانشکده ها و جمعی از اساتید و دانشجویان نخبه است که وظیفه تدوین راهبردها و برنامه های عملیاتی مباحث اقتصاد مقاومتی در واحد را بر عهده دارند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر عصمت سوادی در جلسه تبیین اقتصاد مقاومتی در واحد علوم و تحقیقات، خواستار نقش پذیری جدی دانشگاه ها و جامعه دانشگاهی کشور در جهت نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی در کشور شد.

وی ، پتانسیل های علمی موجود و فراوان کشور در دانشگاه ها را ابزارهای مناسب و مؤثر در اجراء اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: اساتید و دانشجویان نخبه، ظرفیت های جریانهای دانشجویی، بسیج دانشجویان و اساتید و مجموعه جامعه دانشگاهی در این زمینه وظیفه حساس و تاریخی برعهده دارند.

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات، وظیفه اصلی دانشگاه را تولید علم دانست و تصریح کرد: ایجاد گفتمان علمی در حوزه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه با حضور اساتید و دانشجویان یکی از وظایف اصلی کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی در واحد علوم و تحقیقات است.

دکتر سوادی تشویق پایان نامه ها و پژوهشهای دانشگاهی با محوریت اقتصاد مقاومتی را یکی از مباحث مهم در این کمیته راهبردی در واحد علوم و تحقیقات برشمرد و با تأکید بر شناخت و درک کامل از مفهوم اقتصاد مقاومتی در کلام مقام معظم رهبری و ایجاد مباحث و برگزاری کنفرانس های علمی در این زمینه، افزود: همه دانشجویان بخصوص دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در همه رشته ها و گرایش ها می توانند با ورود به جنبه های مختلف اقتصاد مقاومتی در شکل گیری این فرهنگ در جامعه نقش مؤثری داشته باشند و دانشگاه ها نیز می بایست این زمینه را به بهترین شکل فراهم کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.