معرفی بهترین پردازنده‌های موبایل

۳۰م آذر ،

معرفی بهترین پردازنده‌های موبایل

بهترین برای بازی

Nvidia Tegra3

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/12/a4de6cae87843a12748ac3138ea81c5e.jpg

شکی نیست که tegra برای بازی بهترین است. سابقه درخشان Nvidia در پردازش گرافیکی همراه با طراحی‌های بی‌نقص پردازنده‌های ARM مجموعه قدرتمندی را پدید می‌اورد. این چیپ ۴هسته‌ای که Tegra3 نام دارد راندمان خیره کننده‌ای را در پردازش گرافیکی به ارمغان می‌اورد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از گویا آی تی: نکته جالب در معماری Tegra3 آن است که از یک هسته پنجم برای انجام کارهای سبک استفاده می کند و در این هنگام ۴هسته اصلی را خاموش می‌کند. این امر سبب می‌شود که در مصرف باتری به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی گردد. پردازنده زمانی که نیاز به انجام پردازش‌های سنگین‌تر دارد ۴هسته فوق را فعال می‌نماید.

اغلب بازی‌های تازه به گونه ای طراحی شده‌اند که امکان استفاده از چند هسته را دارند و لذا پردازنده‌های ۴هسته ای می توانند بازی‌ها را بسیار روان‌تر و جذاب‌تر اجرا نمایند.

Nvidia با سازندگان گوشی و سازندگان بازی همکاری می‌کند تا بتواند بهترین طراحی را برای چیپ‌های خود داشته باشد. نمونه ای از Tegra3 را می‌توان در گوشیHTC One X ملاحظه کرد.

Nvidia قصد دارد که در سال ۲۰۲۴ چیپ تازهTegra4 را ارایه کند. این چیپ از پردازنده تازه ARM استفاده خواهد کرد که اسم رمز آن Wayne است. انتظار می‌رود که راندمان Tegra4 حدود دو برابر Tegra3 باشد.

بهترین در مصرف باتری و پخش فیلم HD

Qualcomm Snapdragon S4

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/12/33ea637e397125d5ecd391b4309a6b8b.jpg

شرکت نوکیا و HTC در اقدامی شجاعانه از چیپ‌های تک‌هسته‌ای Qualcomm Snapdragon در گوشی‌های ویندوز فون خود استفاده کردند.

البته اخرین سری Qualcomm Snapdragon با الگوبرداری از معماری ARM از ۲هسته برای رسیدن به راندمان بالا استفاده کرده است. راندمان این چیپ ۲هسته‌ای بر اساس آزمایش‌هایی که بر روی آن انجام شده است در مقابل بسیای از پردازنده‌های ۴هسته ای بهتر بوده و سبب مباهات Qualcomm شده است.

این نتیجه خوب به سبب طراحی خوب این ۲هسته است که تقریبا مشابه معماری تازه ARM است در حالیکه به طور مثال چیپ Tegra3 از معماری قدیمی ARM برای ۴هسته خود استفاده کرده است.

در نهاین این چیپ به گونه ای طراحی شده است که بهترین کارایی را در پخش و یا ضبط فیلم‌های HD از خود بروز می دهد. مصرف باتری آن هم بسیار خوب است که این مورد هم به طراحی خود چیپ باز می‌گردد.

بهترین بهره‌وری

Samsung Exynos

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/12/71d38bc8724843a0b10ade4e6277da25.jpg

وقتی در مورد این غول کره ای صحبت می گردد بسیار مشکل است که بتوان چیزهایی را پیدا کرد که سامسونگ نمی‌سازد! در حال حاضر این شرکت یکی از بزرگترین سازندگان پردازنده ها و چیپ‌های گوشی‌های موبایل است به گونه‌ای که بسیاری از شرکت‌های معروف هم لوازم خود را از سامسونگ تامین می‌کنند. همین بس که اپل هم با تمام هیایو و تبلیغاتش چیپ‌های A4,A5, A5X خود را که در iPhone و iPadهایش استفاده می کند را از سامسونگ می خرد.

اوج هنر سامسونگ در گوشی معروف Galaxy S3 و با چیپ تازه ۴هسته‌ای آن تبلور کرده است. با این چیپ تازه می‌توانید پرواز کنید! با ویژگی تازه Pop Up Play می‌توانید در حالیکه یک فیلم HD را پخش می کنید، آن را به هر گوشه‌ای از صفحه منتقل کنید تا هم‌زمان به سایر کارهایتان برسید. این ویژگی جالب نشان از قدرت بالای پردازنده دارد.

این چیپ برای انجام چند کار به صورت همزمان و سویچ بین برنامه‌های در حال اجرا بی‌نظیر است.

بهترین در وبگردی

Intel Atom

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/12/6489f87b7142ceb294d0f9ef5f09c192.jpg

سال‌ها پیش اینتل تصمیم گرفت که براساس معماری قدیمی و معروف خود یعنی x86 اقدام به ساخت پردازنده هایی برای موبایل نماید و از معماری رایج ARM استفاده ننماید.

حالا می‌توان میوه این سرمایه‌گذاری طولانی را دید که آخرین نسخه از پردازنده‌های اتم می‌باشد. این سری از پردازنده‌های اتم نسخه متفاوتی از پردازنده های اتمی می باشند که در نت‌بوک‌ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مهمترین نقطه ضعف اینتل مصرف بالای پردازنده اتم موبایل بود که به نظر می‌رسد این مشکل در سری تازه پردازنده‌های اتم حل شده باشد.

این پردازنده در لود صفحات وب به خوبی عمل می کند و در تماشای فیلم‌های انلاین و انجام بازی‌های انلاین عملکرد مناسبی دارد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که اینتل با پردازنده‌های تازه خود می‌تواند شانسی برای حضور در بازار موبایل دست و پا کند.
طبقه بندی: اخبار آی تی, اختراعات تازه   |   تعداد بازدید: ۱۵۱ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: جمعه ۱ دی

آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , بهترین پردازنده‌ها, بهترین پردازنده‌های موبایل, معرفی بهترین پردازنده‌های موبایل, موبایل, پردازنده‌, پردازنده‌های موبایل


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.