مقوله پژوهش در اولویت قرار دارد/ پیشرفت های علمی ما دشمنان را نگران کرده نه بمب هسته ای

۲۵م آذر ،

معاون اول رئیس جمهور گفت: هم اکنون مقوله ی پژوهش به عنوان مسئله ای حیاتی در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ رحیمی، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در اولین روز از هفته پژوهش طی سخنرانی در سالن دانشگاه شهید بهشتی گفت: رشد و توسعه اقتصادی اجتماعی، فرهنگی، صنعتی، و به طور کلی همه ی امور فرهنگی و دانشگاهی مربوط به جوامع به حساب می آید و از آنجایی که هیچ کشوری بدون توجه به توسعه همه جانبه به توسعه نائل نشده مقوله ی پژوهش به عنوان مسئله ی حیاتی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: موفقیت های اخیر در پژوهش های هسته ای و سلول های بنیادی و طرح و ساخت موشک نشانگر توانمندی متخصصان کشور است که در این نمایشگاه بخشی از این توانمندی را ملاحظه می کنیم.

رحیمی تصریح کرد: در همین آغاز توانسته ایم طعم شیرین پژوهش را بچشیم و همین امر نشان دهنده ی جایگاه پژوهش و فناوری و توسعه ی کشور در حوزه ی علمی به شمار می آید .

وی تصریح کرد: باید در حوزه ی پژوهش و فناوری در پی محصولی باشیم که در خور شان شایسته ی ما باشد چنانچه هم اکنون توانسته ایم رشد بالایی در حوزه ی پژوهش و فناوری داشته باشیم و این در حالی است که در سال های قبل از این از مسیر پژوهش منحرف شده بودیم.

رحیمی اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخصه های علمی سهم اعتبارات تحقیقاتی است که این شاخص در کشورهای پیشرفته دو و نیم تا چهار درصد است اما در کشور سه دهم تا هفت دهم درصد است در حالی که کشور ما یکی از منابع بی بدیل متخصصین را دارا است و باید هر چه بیشتر در زمینه ی علمی و فناوری رشد داشته باشیم.

وی در ادامه به نگرانی دشمنان اشاره کرد و گفت: پیشرفت های علمی کشور ما در این شش هفت سال اخیر دشمنان را نگران کرده نه بمب هسته ای چرا که تنها کشوری که با تمام حیثیت خود در مقابل آمریکا ایستاده است ایران است.

رحیمی تصریح کرد: البته پیشرفت علمی و فناوری در کشور محقق نمی شود مگر با پیوند دانشگاه و دیگر مراکز که البته یکی از غفلت های اساسی ما این بوده که دانشگاه را کنار گذاشته ایم و دانشجویان تنها مدرک اخذ کرده اند که باید به این مسئله نیز توجه شود چرا که تمام دانشگاه ها محل تغییر و تحول است البته این را هم باید بگویم که پیوند بین دانشگاه و دیگر مراکز رخ نمی دهد مگر این که هر مبلغی که در مملکت خرج می گردد دنبال محصول آن باشید.

وی در ادامه اظهار داشت: هر جا که یکی از مسئولین ایرانی در مراکز مختلف علمی جهانی وجود دارند یکی از مسئولین آمریکایی مانع ایجاد می کنند اما هم اکنون ایرانیان و محققان ایرانی توانسته اند در بزرگترین پژوهش های جهانی شرکت داشته و هدف خود را که رسیدن به قله است و تا آن مرحله تلاش می کنند مورد بررسی قرار دهند.چرا که هدف ما دامنه ی کوه نیست رسیدن به قله است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.