نقطه پرحادثه در راههای مواصلاتی کشور شناسایی شده است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: امسال با شناسایی ۸۶۰ نقطه پرحادثه در سطح راههای مواصلاتی کشور برای بهسازی آن برنامه ریزی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس،شهریار افندی زاده  افزود: استفاده از محورهای مواصلاتی کشور روز به روز در حال افزایش است و در صورتی که استانداردهای ضروری در احداث آنها رعایت نشود، منجر به حادثه می شود. 
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طی سال های اخیر اقدامات بسیار موثری برای شناسایی و اصلاح نقاط پرحادثه در سطح کشور صورت گرفته است. 
افندی زاده اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از ۶۴۰ راهدارخانه در سطح کشور وجود دارد که با استفاده از آنها می توان در کمترین زمان ممکن در مواقع اضطراری برای کمک به مردم اقدام کرد. 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، گفت: تاحد امکان تلاش شده است که فاصله بین راهدارخانه ها به ۲۰۰ کیلومتر کاهش یابد. 
وی ادامه داد: سال گذشته طی بخشنامه ای از سوی وزیر راه و شهرسازی،‌ مقرر شد، تمامی کارگاه های راهسازی پس از بهره برداری از محورهای مواصلاتی، به راهدارخانه و پاسگاه تبدیل شود.
افندی زاده خاطر نشان کرد: سالانه ۴۰۰ الی ۶۰۰ دستگاه به ماشین آلات راهداری کشور اضافه می شود و طی سه سال و شش ماه گذشته بیش از دو هزار و ۳۰۰ دستگاه به این ماشین آلات افزوده شده است. 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در زمان حاضر بیش از هشت هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی و راهداری در راهدارخانه ها مستقر هستند.
وی راه اندازی مراکز مدیریت راه های در سطح استان های کشور را از برنامه های الویت دار این سازمان دانست و تعداد استان های برخوردار از این سامانه را ۱۸ منطقه عنوان کرد و به ایرنا گفت: هم اکنون نزدیک به ۲۸۰ دستگاه دوربین مدار بسته در سطح جاده های کشور، ترافیک و امنیت آنها را کنترل می کنند. 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، یادآورشد: مردم شهر تهران می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۴۱ و در سطح کشور شماره ۱۱۴۱ از وضعیت جاده های کشور مطلع شوند. 
وی اظهار کرد: همچنین هموطنان می توانند با مراجعه به سایتwww.iran141.ir از آخرین وضعیت جاده های کشور آگاه شوند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.