نمایشگاه ایران در هرات نقطه عطفی در توسعه صادرات غیر نفتی است

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: برگزاری شش دوره نمایشگاه در هرات نقطه عطفی در راستای توسعه صادرات غیر نفتی به شمار می رود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سید محمد سیدی – مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد، اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی مشهد با برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات، همچون دوره های پیشین بدنبال افزایش همکاری های دوکشور در راستای گسترش تبادلات تجاری است.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد در ادامه افزود: در این دوره ۴۳ شرکت فعال در زمینه های ساختمان، موادغذایی، صنعت و انرژی در فضایی به مساحت حدود ۸۰۰ مترمربع به ارائه توانمندی ها و دستاوردهای خود می پردازند.

وی با اشاره به حضور شرکت های افغانی دراین نمایشگاه اظهار داشت: شرکت هایی از استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، آذربایجان شرقی، مازندران، کرمان و سیستان و بلوچستان در کنار شرکت هایی از افغانستان به ارائه توانمندیهای خود می پردازند.

سیدی افزود: افغانستان کشوری است که به دلیل شرایط موجودش قابلیت سرمایه گذاری دارد و برگزاری این نمایشگاه ها می تواند کمک بسیار موثری به تجار ایرانی در جهت صادرات تولیدات آنها نماید.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد، تولید لوازم برق ساختمانی، ماشین آلات زرگری و انواع شیشه های دوجداره و سه جداره صنعتی را از جمله زمینه های فعالیت شرکت های حاضر در این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: مواد غذایی و شوینده، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، انواع سیم و کابل ، تولید ابزار آلات برقی صنعتی، رب کمپوت و مربا و همچنین انواع سیمان پرتلند خاکستری از دیگر زمینه های فعالیت شرکت های حاضر در ششمین نمایشگاه ایران در هرات است.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در هرات از ۱۸ مهرماه آغاز شده و تا ۲۱ مهرماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.