نیاز به ۳۸۸ هزار میلیارد ریال جهت تحقق اهداف برنامه پنجم در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل

۱۱م آذر ،

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جهت تحقق اهداف مشخص شده در برنامه پنجم توسعه در حوزه زیرساخت های حمل و نقل به اعتباری بیش از ۳۸۸ هزار میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش ایسنا از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، احمد صادقی افزود: در حال حاضر در دوران طلایی توسعه زیرساخت های حمل و نقل قرار داریم، به طوریکه هم اکنون بیش از ۲۹ هزار کیلومتر شبکه زیرساختی در دست احداث است و در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۸۵۰ کیلومتر از انواع راهها آماده افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه به سرانجام رساندن این پروژه‌ها را منوط به تامین بودجه دانست و گفت: در حالیکه میزان آزادراه‌های موجود در کشور ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است ما هم اکنون بیش از ۳۰۰۰ هزار کیلومتر آزادراه در دست اجرا و مطالعه داریم که جهت اجرای این پروژه‌ها به مشارکت بخش خصوصی و آورده بخش غیردولتی به رقمی معادل ۴۵۰۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

صادقی همچنین از در دست احداث بودن بیش از ۵ هزار کیلومتر بزرگراه، ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی و ۱۱ هزار کیلومتر راه آهن در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: تحقق اهداف برنامه پنجم و اتمام پروژه‌های در دست احداث نیازمند ۱۱۳ هزار میلیارد ریال بودجه عمومی و ۲۳۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تامین اعتبار از طریق سایر منابع است که در مجموع به تامین اعتباری معادل ۳۸۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال احتیاج است.

بر اساس اعلام معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری یکی از رویکردهای اصلی بودجه کشور در سال آینده توسعه زیرساخت‌هاست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.