هنرمندان آثار ارزنده ای درباره نهج البلاغه ارائه کنند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نخستین آیین تجلیل از خادمان نهج البلاغه شب گذشته(یکشنبه) با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری در محوطه مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین آیین تکریم از خادمان نهج البلاغه، اینگونه مراسم ها را فرصت مغتنمی برای بیان عظمت نهج البلاغه و معرفی ابعاد مختلف این کتاب و نیز قدردانی از خادمان و زحمتکشان این عرصه برشمرد.

وی به تکریم خادمان قرآن در روز افتتاح نمایشگاه امسال اشاره و ابراز امیدواری کرد، نخستین آیین تکریم از خادمان نهج البلاغه نیز نقطه عطفی در ادامه مراسم های مشابه طی سالهای آتی قرار گیرد که همزمان با برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی همه ساله برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه طی تاریخ افرادی مانند سعدی، فردوسی، مولوی و دیگر بزرگان در برخی رشته ها و در قالب های حماسی، تمثیل و احساسی مطالبی به رشته تحریر درآورده اند، گفت: اما در کتاب نهج البلاغه امام علی(ع) در زمینه های مختلف نکات و مطالب ارزنده و فاخری ارائه شده است.

حسینی، نهج البلاغه را اوج فصاحت و شاهکاری بی بدیل پس از کتاب آسمانی قرآن عنوان کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس به سخنان بزرگان و علما درباره عظمت نهج البلاغه اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند ‘کسی که نهج البلاغه را نمی خواند در واقع از قرآن خبری ندارد’.

حسینی همچنین به برخی ویژگی های نهج البلاغه اشاره کرد و از این کتاب بعنوان معجزه گفتاری مولای متقیان علی(ع) یاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: نهج البلاغه ۲۴۱ خطبه دارد که به مباحث اعتقادی، مبدا، معاد و معارف عالی قرآنی پرداخته و نیز در آن ۹۹ نامه که به مسایل اجتماعی، سیاسی و مدیریتی می پردازد درج شده است که از آن جمله می توان به نامه آن حضرت به مالک اشتر اشاره کرد.

حسینی، وجود کلمات قصار برای خودسازی، انسان سازی و مکارم را از دیگر ویژگی های نهج البلاغه عنوان کرد.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۹۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.