دریایی از معنویت در نمایشگاه بین المللی قرآن

شرکت هنرمندان تجسمی در نمایشگاه بین المللی قرآن که معتبرترین رویداد جهانی است مانند وارد شدن به دریای معنویت است.

طاهره ذبیحی، هنرمند نقاشی-خط در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن نیز شاهد ارائه بهترین آثار هنرمندان تجسمی در زمینه موضوعات قرآنی هستیم.

وی گفت: در هر دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن می توانیم رشد فزاینده مفاهیم فرآنی در هنرهای تجسمی را مشاهده کنیم.

ذبیحی گفت: هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه بین المللی به نمایش گذاشته می شود به نوعی موقعیت بیشتری را به دست آورده اند چراکه به برکت قرآن کریم توانسته اند در این رویداد معنوی شرکت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تنها رویدادی است که هنرمندان با جام و دل تمایل به شرکت در آن را دارند.

ذبیحی گفت: در حقیقت این حضور فراتر از شرکت در بسیاری از رویدادهای معتبر جهانی است چراکه در آن با دریایی از معنویت مواجه می شویم.

این هنرمند نقاشی-خط در ادامه گفت: آثار قرآنی تنها آثاری هستند که هیچ هنرمندی در خلق آن از دیگری الگوبرداری نمی کند به عبارت دیگر می توان گفت هنرمندان در خلق آثار قرآنی از مکنونات قلبی خود کمک می گیرند و آثاری کم نظیر هم خلق می کنند.

ذبیحی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ اثر قرآنی شبیه دیگری نیست گفت: هیچگاه دو اثر قرآنی که حتی از سوی یک هنرمند هم خلق شده باشد را نمی توان شبیه به هم دید چراکه به صورت کاملاً غیر ارادی به جهت آنکه از شیوه های دلی استفاده شده است دو اثر ویژه است و این امر یکی از وجوه تمایز آثار قرآنی است.

وی گفت: در دیگر موضوعات گاهی اوقات می توان آثار شبیه از یک هنرمند را مشاهده کرد اما در موضوعات قرآنی حتی اگر دو اثر با یک موضوع کار شده باشد نمی تواند هیچگونه شباهتی در آن ها را ملاحظه کرد.

وی درباره خلق آثار قرآنی نیز گفت: خلق آثار قرآنی باید جزو مهمترین سوژه های هنرمندان تجسمی به ویژه در حوزه نقاشی-خط باشد و تنها معطوف به یک دوره کاری نشود در حقیقت هر هنرمندی در هر سال می بایست زمانی را برای خلق آثار قرآنی اختصاص دهد به این ترتیب در هر سال تعدادی اثر با موضوعات قرآنی خلق می کند بنابراین پس از یک دوره فعالیت چند ساله می توان تعدادی زیادی اثر قرآنی را خلق کند.

وی گفت: این اتفاقات محاسن زیادی دارد که از مهمترین آن ها ایجاد انس با قرآن یا به عبارتی مأنوس شدن با قرآن کریم اسن که برکت آن از هر اتفاق دیگری خوشایندتر است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.