وزارت نفت، انتقال شرکتهای نفتی به جنوب کشور را پیگیری کند

۳۰م دیماه ،

نماینده مردم دشتستان گفت: انتقال شرکتها و سازمانهای نفتی به مناطق جنوبی کشور در توسعه پروژه‌های نفتی و بهبود معیشت مردم این منطقه از کشور موثر است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح انتقال شرکتهای نفتی به مناطق نفت‌خیز گفت: طرح موضوع انتقال شرکت‌های نفتی به مناطق نفت‌خیز به مرحله اجرا در نیامده و اکثر شرکت‌ها و سرمایه‌های نفتی در مناطق غیر از حوزه‌های جنوب کشور مستقر می باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌ها و اعتبارات نفتی نیز در مناطق خاص در جریان است، افزود: سرمایه و درآمدهای نفتی در مناطقی مانند تهران و اصفهان انتقال می‌یابد در حالیکه وزارت نفت باید با قرار دادن این اعتبارات در اختیار بانک‌های استانهای جنوبی، آنان را در ارائه خدمات بانکی به مردم منطقه یاری کند.

لازم به ذکر است؛ انتقال شرکت‌های دولتی از تهران به مناطق جنوب کشور از سیاست‌ها و وعده‌های دولت نهم بود که تاکنون به طور کامل محقق نشده و همچنان شرکت‌های نفتی در محلی غیر از حوزه خدمت به فعالیت مشغول بوده و بعضا از مزایای مناطق دور افتاده بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.