شرکتهای بیمه باید خود را با مقرراتی چون مبارزه با جرم پولشویی منطبق کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

براساس مقررات موجود هر یک از سهام داران فقط حق داشتن ۲۰درصد ازسهام شرکتهای بیمه را دارند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رحیم مصدق معاون برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: براساس مقررات موجود و طبق سیاست های وزارت اقتصاد هر یک از سهام داران فقط حق داشتن ۲۰ درصداز سهام شرکتهای بیمه را دارند.

وی تصریح کرد: دررابطه با بحث شرکت بیمه خاورمیانه باید بگویم این شرکت بیمه یک شرکت کاملا تخصصی در زمینه بیمه اشخاص و عمر است.

مصدق افزود: طبق مقررات وزارت اقتصاد سه شرکت در حال تاسیس در شورای عالی بیمه مطرح شده که این سه شرکت به صورت تخصصی در زمینه بیمه نامه های اشخاص و عمر فعالیت خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: هم اکنون روند تاییدیه این سه شرکت در شورای عالی بیمه در حال پیگیری است که شرکتهای بیمه باید خود را با مقرراتی همچون مبارزه با جرم پولشویی منطبق کنند.

مصدق در مورد درخواست حضور بیمه های خارجی در صنعت بیمه کشور گفت: در این مورد یک درخواست از سوی شرکتهای بیمه ای خارجی ارائه شد ضمن آنکه در برنامه پنجم توسعه ظرفیت های لازم برای حضور بیمه های خارجی و فعالیت آنها در داخل کشور در نظر گرفته شده است.

مصدق افزود: در حال حاضر شعب شرکتهای بیمه خارجی در ایران فعالیت دارند و فقط همان یک تقاضا به ما ارائه شده که بیمه مرکزی ایران در حال بررسی آن است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.