وهابیت همان اسلام صهیونیستی است/افراط‌گرایان کانون عشق مسلمانان را مورد هدف قرار داده‌اند

۱۶اردیبهشت،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به نبش قبر صحابی پیامبر(ص) به دست وهابیون، گفت: افراط‌گرایان با این اقدام شنیع خود کانون عشق مسلمانان را مورد هدف قرار داده‌اند؛ بنابراین باید نام این فرقه شیطانی را “اسلام صهیونیستی” گذاشت.

“سید هادی سیدافقهی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، هتک حرمت به  صحابی پیامبر(ص)  از سوی گروه تروریستی النصره را یک اقدام نابخردانه، غیراخلاقی، غیردینی و غیرانسانی دانست و گفت: این جنایت دل همه مسلمانان را به درد آورد چراکه هیچکس قصاوت قلب تروریست‌ها را تا این اندازه متصور نبود.

وی با بیان اینکه اعضای جبهه النصره در ادعای دروغین و مضحکی اعلام کردند که برای  یاری اسلام دست به چنین جنایتی زده‌اند،  ادامه داد: این جنایت‌کاران اشخاصی بی‌ایمان بوده که پایبند به هیچ قانون، منش و اخلاقی نیستند، هر چند  نام خود را به ظاهر مسلمان گذاشته‌اند اما نباید آنها را جزو مسلمانان دانست چراکه  نبش قبر در اسلام امری حرام است.

افقهی با تاکید بر اینکه این جنایت خشم تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی را برافروخته است، تصریح کرد:  ایران، نجف و دیگر کشورهای اسلامی منطقه با تعطیلی حوزه‌های علمیه خود در واکنش به این فاجعه تاسف‌بار به پاخواسته و این اتفاق شنیع را محکوم کردند.

وی با اشاره به ریشه‌های استعماری در فرقه وهابیت، اظهار داشت: این فرقه تنها به منظور انهدام و فروپاشی جهان اسلام و شکستن حرمت مقدسات مسلمانان تشکیل شده که سردمداران این فرقه سابقه‌ای طولانی در تخریب اماکن مقدس دارند.

افقهی با تاکید براینکه این اقدام معنایی جز وحشی‌گری ندارد، عاملین این اهانت‌ها را خاندان دیکتاتور آل‌سعود دانست و تصریح کرد: این رژیم ظالم همواره با صدور فتواهای زشت و غیراسلامی به ترویج این جنایات اقدام کرده‌ است.

وی ادامه داد: چنانچه همه علما جهان اسلام، اعم از حوزه علمیه نجف، قم، الاظهر شریف، الاظهر مصر و دانشگاه الزیتونیه تونس و علیه این غده سرطانی (وهابیون) مقابله کنند می‌توانند آن را شکست دهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان با تاکید بر اینکه تنها با صدور بیانیه‌ای نمی‌‌توان مانع از پیشروی این جنایات در منطقه شد، در پایان خاطر نشان کرد: وهابیون قصد دارند با ضربه زدن به اسلام و مقدسات و هرآنچه که کانون عشق مسلمانان است مورد هدف قرار دهند؛ اما جهان اسلام  باید اعتراض خود را به سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو، سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع دهند؛ چرا که این جنایت را می‌توان یک جنایت جنگی تلقی کرد.

گفتنی است که گوشه‌ای از بیانیه ای که جبهه النصره در رابطه با نبش قبر کردن صحابی پیامبر صادر کرده‌اند بدین شرح است:

“در راستای پیاده کردن احکام خدا در زمین توسط سربازان رحمت آفرینش به حمدالله و به قصد پروردگار جنازه تار و پود حجربن عدی را منتقل کردیم و در یک سرزمین دیگری دفن کردیم.”

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.