پافشاری انجمن طلاسازان بر کاهش عیار طلا

۲۲ آبان ،

بینا- رئیس انجمن صنفی کارگران طلا ساز استان تهران معتقد است: کاهش عیار طلا نه تنها بازار تولید ساخت زیور آلات را رونق می دهد، بلکه گامی در جهت رونق تولید ملی است.
به گزارش تفسیری بینا، احمد حبیبی به ایرنا، افزود: در حالیکه هم اکنون مهمترین دغدغه مسئولان و مردم موضوع اشتغال است، بازار ساخت طلا به سبب افزایش قیمت طلا و کاهش قدرت خرید مردم از رونق افتاده است.
وی تاکید کرد: درسال جاری که به نام ˈتولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانیˈ نامگذاری شده است، انتظار می رود برنامه ریزان اقتصادی با تدابیری خردمندانه در جهت کاهش عیار طلا بازار ساخت این کالای سرمایه ای را رونق دهند.
به گفته ی حبیبی، هم اکنون حدود ۲٫۵ میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت طلا فعال می باشند که در صورت عدم اتخاذ تصمیم هایی برای فعال شدن این صنعت مانند کاهش عیار طلا ، اشتغال آنها از بین خواهد رفت.
وی تاکید کرد: صنعتی که تاریخ و آثار بجا مانده از قرون پیش آن ، گواه سرآمدی هنرمندان ایرانی در این عرصه است، رو به زوال است.در سالهای پیش صنعت طلا رونق فراوانی داشت تا حدی که در ماه های آخر سال کارگاه ها به طور شبانه روزی مشغول تولید بودند و محصولات آنان روانه بازارهای داخلی و خارجی می شد.
به گفته ی حبیبی، هم اکنون بسیاری از کشورها با کاهش عیار طلا، بازار ساخت و خرید و فروش این فلز قیمتی را توسعه داده اند و شکی نیست استفاده از تجارب این کشورها برای رونق بازار طلا در ایران می تواند ارزشمند باشد.
وی با اشاره به ورود غیر قانونی زیور آلات به کشور، این امر را شلاقی بر تن کارگران صنف طلا دانست.
به گفته ی این فعال کارگری، تولیدکنندگان طلا سرمایه بزرگ زندگیشان که همان دوران پر شکوه جوانی است را در این راه به جا گذاشته اند و نگران وضعیت اشتغال خود و کارگران فعال در این صنف می باشند.
وی در ادامه بیان داشت: تولیدکنندگان طلا با مشکلاتی نظیر بیمه، مالیات، برق و بعضی موارد متعدد دیگر مواجهند و خواستار حمایت برنامه ریزان اجتماعی از کارگران این صنف می باشند.
رئیس انجمن صنفی کارگران طلا ساز استان تهران با بیان اینکه این انجمن آماده ارایه راهکارهایی جهت خروج از وضعیت کنونی است، در پایان نسبت به از رونق افتادن تکیه دولت در بازار تهران که در آن زمانی تولید و ساخت زیورآلات رونق داشت، ابراز تاسف کرد

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.