پدر ملاله یوسف‌زی: پس از بهبودی دخترم به پاکستان برمی‌گردیم

latimes-2.jpeg

پدر ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان فعال پاکستانی که در جریان حمله طالبان از ناحیه سر دچار جراحت شده و هم‌اکنون در بیمارستانی در لندن بستری است، با اعلام بهبودی معجزه‌آمیز دخترش گفت: زمانی که ملاله کاملا بهبود یابد به پاکستان بازمی‌گردیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ضیاءالدین یوسف‌زی به همراه همسرش ۱۰ روز پس از آنکه ملاله به بیمارستان “کویین الیزابت” در بیرمنگام انگلستان منتقل شد، برای دیدار وی به لندن رفتند.

وی پیش از عزیمت به لندن با رحمان مالک، وزیر اطلاعات پاکستان دیدار کرده و در این ملاقات پدر ملاله متعهد شد تا زمانی که دخترش به قدر کافی بهبود یافت او را به پاکستان بازگرداند.

این اولین باری است که پدر ملاله از زمان حادثه تیراندازی که در ۹ اکتبر سال جاری رخ داد به صورت علنی سخن گفته است.

همچنین خبرگزاری آسیا نیز گزارش داد که یک شبه‌نظامی جوان طالبان به عنوان مظنون اصلی در حمله به این دختر نوجوان ۱۵ ساله شناسایی شده است.

عطاالله خان ۲۰ ساله یک دانشجوی علوم در پاکستان است که توسط مقام‌های ارشد اطلاعاتی این کشور به عنوان مسئول اصلی طرح‌ریزی برای حمله به این دختر نوجوان شناسایی شده است.

همچنین یکی دیگر از مقام‌های اطلاعاتی پاکستان به شبکه خبری سی.بی.اس گفت: بازرسان معتقدند که این جوان ۲۰ ساله ممکن است در پی تیراندازی به این دختر نوجوان از طریق مرز به افغانستان گریخته باشد.

علاوه بر این مقام‌های پاکستانی برای بازگرداندن وی به پاکستان، نامزد و مادر این جوان را تحت بازداشت قرار داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.