تغییر نام دانشکده‌ای در پاکستان iبه «ملاله»

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

86319815.jpg

مسئولان «سوات» منطقه‌ای واقع در شمال غرب پاکستان اعلام نمودند: در محکومیت تیراندازی نیروهای طالبان iبه ملاله یوسف‌زی دختر ۱۵ ساله‌ای که قصد ادامه تحصیل داشت، نام یکی از دانشکده‌های خود را iبه «ملاله» تغییر خواهد داد.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مرکز تحصیلی در حال حاضر ۲۰۰۰ دانشجوی دختر در مقطع کارشناسی دارد اما بسیاری از این دختران علیرغم شوق تحصیل می‌ترسند که iبه سرنوشت ملاله دچار شوند.

براساس گزارش تفسیری «سی ان ان»، این دانشجویان اضافه نمودند: iبه خاطر ملاله و دیگر بانوان که در جستجوی فرصت تحصیل می باشند، بدون واهمه از نیروهای طالبان، iبه تحصیل خود ادامه می‌دهند.

در عین حال قرار است دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پاکستان برای مقابله با طالبان، اقدامات و تدابیر امنیتی خود را افزایش دهند.

رحمان مالک وزیر کشور پاکستان نیز در این خصوص اعلام نمود: بین پسر و دختر هیچ تفاوتی وجود ندارد و امکان تحصیل برای همه اقشار می‌بایست فراهم باشد.

وی درباره آخرین وضعیت ملاله اظهار نمود: حال وی رو iبه iبهبود است. ملاله روز پنجشنبه با پدر و مادر خود دیدار نمود. وی روی تخت بیمارستان نیز iبه فکر تحصیل است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.