کانادا سفارتش را در تهران تعطیل کرد/ مهمانپرست: واکنش مناسبی به این اقدام خواهیم داشت

به گزارش خبرآنلاین، سفارت کانادا اعلام کرد دیپلمات‌های ایرانی سفارت کانادا ظرف ۵ روز آینده این کشور را ترک خواهند کرد.
جان بیرد»، وزیر خارجه کانادا دلیل این تصمیم را آنچه حمایت تهران از نظام سوریه خواند، اعلام کرد.
کانادا از جمله کشورهایی بوده است که با افزایش حمایت از مخالفان سوریه بستر تشدید خشونت در سوریه را فراهم آورده است.
جان بیرد، در جریان کنفرانس استانبول موسوم به دوستان سوریه اعلام کرد کشورش ۱ میلیون دلار برای کمک به معارضان سوری اختصاص داده است.
‌کانادا پیش از این نشست نیز تحریم‌های جدیدی علیه دولت رئیس جمهور سوریه اعمال کرده بود که ۱۲ نفر و دو شرکت نفتی را شامل می‌شد.
وی همچنین برنامه هسته‌ای ایران و دشمنی تهران با اسرائیل را از جمله دلایل دیگر این اقدام برشمرد.
بیرد گفت: «در چنین شرایطی کانادا دیگر نمی‌تواند حضور دیپلماتیک در ایران را حفظ کند… روابط دیپلماتیک بین ایران و کانادا به حالت تعلیق در آمده است».
پس از انتشار این خبر بود که سخنگوی وزارت خارجه، اقدام دولت کانادا در قطع روابط دیپلماتیک با ایران را غیر قابل توضیح دانست و گفت: حتما واکنش مناسبی به این اقدام دولت کانادا توسط دستگاه سیاست خارجی ایران داده خواهد شد.
رامین مهمان‌پرست در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد: حتما واکنش مناسبی به این اقدام خواهیم داشت و طی بیانیه‌ای در اولین فرصت دیدگاه‌های خود را اعلام می‌کنیم.
وی افزود: برگزاری بسیار موفق اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران با وجود فشارهای زیادی که کشورهای غربی به‌ویژه دولت ایالات متحده آمریکا و هم‌چنین کانادا و رژیم صهیونیستی برای عدم حضور هیات‌های خارجی در کشور ما داشته‌اند و یا اصرار می‌کردند که سران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در تهران حضور نیابند باعث عصبانیت این دولت‌ها شده است و نمی‌خواهند قبول کنند در نبرد تمام‌عیار دیپلماتیک شاهد شکست بسیار سنگینی شده‌اند.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.