کشف غذایی تازه برای طول عمر «نظربایف»

۱۳م آذر ،

ممتازنیوز: در حالی که دانشمندان قزاقستان در یک انجمن علمی غذای تازهی را با نام «نیر» برای افزایش طول عمر معرفی کردند که بعضی از رهبران کهنسال منطقه منتظر تولیدات تازهی در این رابطه می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، در قبل پیشنهاد ساخت «اکسیر حیات» چندین بار از سوی رئیس‌جمهوری قزاقستان مطرح شده بود و اکنون دانشمندان این کشور این اکسیر را معرفی کردند.

نظربایف که ۷۲ سال سن داشته از ساخته شدن این اکسیر استقبال کرد ولی کاشفان این غذا (نیر) می‌گویند که رئیس‌جمهوری هنوز از این غذای نیروبخش نچشیده است.

غذای طبیعی «نیر» به معنی «غذا» ظاهرا شبیه ماست است و «ژاکسی‌بای جمعه‌دل‌اف» مدیر کل مرکز علوم حیاتی دانشگاه «نظربایف» معتقد است کیفیت زندگی را بهتر و عمر انسان را طولانی‌تر می‌کند.

وی گفت: برای تهیه این غذا از باکتری‌های موجود در نوشیدنی‌های ملی مردم قزاقستان (از جمله «آیران» (ماست)، «قمیس» (یک نوشیدنی از شیر اسب)، «شوبات» (یک نوشیدنی از شیر شتر) که از شیر گاو، اسب و شتر آماده می‌شونند، استفاده شده است.

مزه این اکسیر شبیه «ساومال» بوده که از شیر اسب آماده می‌شود و همچنین مانند آیران (ماست) بوده ولی ماست نسبت به آن ترش‌تر است.

«نیر» هم اکنون مرحله آزمایش‌ را پشت سر گذاشته ولی هنوز مشخص نیست که تولید صنعتی آن از چه زمانی آغاز خواهد شد.

نورسلطان نظربایف در سال ۲۰۱۰ ضمن سخنرانی در دانشگاه نظربایف گفت: اشخاص هم‌سن و سال من منتظرند که طب آینده مشکل عمر طولانی را هرچه زودتر حل کند.

هنگامی که در سال ۲۰۱۰ یکی از اعضای کره‌ای «هیئت انجمن خلقی» قزاقستان به نظربایف پیشنهاد ماندن در قدرت برای ۱۰ سال دیگر را داد، رئیس‌جمهور این کشور گفت: در کره به دنبال اکسیر حیات برای وی بگردند.

از زمان سخنرانی نظربایف در دانشگاه، برای ساختن «نیر» یک‌سال و نیم قبل است.

جمعه‌دل‌اف اشاره کرد: با وجود حمایت مالی دولت، ساختن اکسیر حیات سفارش شخصی یا بی‌واسطه رئیس‌جمهوری نبوده و علیرغم حدس و گمان‌ها، نظربایف تا کنون از این شربت نچشیده است.

با این حال، جمعه‌دل‌اف می‌گوید که «نیر» اکسیر حیات نبوده بلکه راز عمر طولانی به رعایت مسائل بهداشتی، محیط زندگی و اجتماعی و نوع غذا بستگی دارد.


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.