۲۷۲ میلیارد تومان زکات طی هفت سال گذشته جمع آوری شده است

‘حسین نبی لو’ روز دوشنبه با بیان اینکه ستاد زکات در سال ۱۳۷۵ تشکیل شده است ، افزود: تا سال ۸۳، ۳۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده بود اما این رقم در سال ۸۳ به یک میلیارد تومان و در سال ۹۰ به ۹۸ میلیارد تومان رسید.

این مقام مسوول در کمیته امداد به اعزام مبلغ به سراسر کشور در امر زکات اشاره کرد و گفت: در سطح ۳۳ هزار روستای کشور، ۲۳ هزار و ۹۲۰ مبلغ که هفت هزار نفر آن پدر شهید، برادر شهید، جانباز و آزاده هستند به جمع آوری زکات و ترویج فرهنگ زکات به شکل افتخاری می پردازند.

نبی لو همچنین از توزیع ۱۲۰ هزار جلد کتاب در سال جاری در موضوع زکات خبر داد.

** زکات، رشد و تعالی انسان را تقویت می کند

‘حسین انواری’ سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در جلسه دوم شورای مرکزی زکات کشور که به منظور بررسی راهکارهای افزایش جمع آوری زکات و تودیع و معارفه رییس جدید شورای مرکزی زکات کشور برگزار شد، گفت: پرداخت زکات موجب رشد، تعالی و پاکی روح انسان می شود.

وی افزود: در فریضه بزرگ جمع آوری زکات غیر از ابعاد اقتصادی، برای تغییر نگاه مردم به این امر بزرگ، تلاش زیادی صورت گرفته و باید از همه دست اندرکاران امر جمع آوری زکات در سراسر کشور سپاسگزاری کرد.

این مقام ارشد در کمیته امداد یادآور شد: در نشستی که با علمای اهل سنت داشتیم، رایزنی های بسیاری صورت گرفت و در نهایت علمای اهل سنت برای جمع آوری زکات از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان نماینده حاکم اسلامی فتوایی دادند که این امر از ارزش ها، برکات و ثمرات بی اندازه زکات است و یکی از نتایج اصلی آن ایجاد همبستگی بین اقشار مختلف جامعه است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد در ادامه از زحمات حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس سابق شورای جمع آوری زکات کشور قدردانی کرد و گفت: این تودیع و معارفه به معنای جدا شدن وی از شورای مرکزی زکات نیست و ما از او درخواست کرده ایم در این نهاد بماند تا بتوانیم از تجربیات وی استفاده کنیم.

** امسال محرومان سهم بیشتری از زکات می برند

آیت الله ‘حسن عالمی’ رییس شورای مرکزی جمع آوری زکات کشور نیز گفت: اهمیت زکات بر کسی پوشیده نیست و این مساله در اسلام بسیار مهم و مورد توجه است و ما به عنوان متولی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده اند، باید برای جمع آوری هر چه بهتر زکات تلاش کنیم.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد جمع آوری زکات اشاره کرد و افزود: راه حل کار برای پیشبرد برنامه های زکات همان فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که باید در این امر از وجود روحانیون به ویژه ائمه جمعه استفاده شود.

این مقام مسوول در کمیته امداد با بیان اینکه زکات جلوه ای از خدمت به خلق است، اظهار داشت: زکات خدمت به محرومین است و زکات دهنده از عذاب روز قیامت ، زکات گیرنده از گرسنگی و مربیان زکات از هر دوی آنها رهایی می یابند.

عالمی تصریح کرد: ۴۸۰ روحانی و ۳۶ نماینده ولی فقیه در سازمان های سراسر کشور به مبلغان این طرح اضافه می شوند و انتظار می رود امسال بیش از سال های قبل زکات جمع آوری شود.

** ۷۰۰ ائمه جمعه در سراسر کشور آماده خدمت به زکات هستند

حجت الاسلام والمسلمین ‘سیدرضا تقوی’ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم با مهم خواندن مساله زکات گفت: ۷۰۰ ائمه جمعه در سراسر کشور آماده خدمت به زکات هستند.

وی افزود : از این به بعد باید ارتباطات بیشتر شود و ائمه جمعه در روند کار شورای مرکزی زکات قرار بگیرند تا بتوانند بیشتر و بهتر در این امر مهم مشارکت کنند.

اجتمام ** ۱۷۸۸ ** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۰۵۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.