زکات از مهمترین ارکان تقوا برای بندگان در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حسنی روز سه شنبه در همایش ائمه جماعات و عاملان زکات در آذربایجان غربی افزود: زکات از مهمترین فرایضی است که در بسیاری از موارد همپای نماز در آیات قرآن کریم بر آن تاکید شده و خداوند آن را یکی از مهمترین خصیصه های افراد با ایمان دانسته است.

وی اضافه کرد: این تاکیدات قرآنی و روایی، به مومنان کمک می کند تا به اهمیت زکات در دین مبین اسلام پی برده و عمل به این فریضه را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه ارومیه، ترویج احکام نورانی اسلام را از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید قدر این توجهات را بدانیم و برای ترویج احکام اسلام از جمله پرداخت زکات ، دست اندرکاران این امر را یاری کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مسجد را مهمترین پایگاه ترویج پرداخت زکات اعلام کرد و افزود: مساجد و ائمه جماعات با توجه به جایگاهی که در بین مردم ، اهمیت فریضه زکات و آثار و نتایج مترتب بر ادای این فریضه را به آحاد مردم به خصوص اهالی روستا ها بازگو کنند.

حجت الاسلام حسنی، برنامه ریزی برای یافتن مکان های مناسب در جهت مصرف هرچه بهتر زکات را مورد تاکید قرار داد و گفت: قرآن کریم راه های خرج این ثروت عظیم جامعه اسلامی را به ما آموزش داده ، باید زکات در همان اموری که قرآن فرموده هزینه شود.

وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در استان برای آشنا کردن هرچه بیشتر مردم با فریضه بزرگ زکات اظهار کرد: این تلاش ها باید در آینده بیشتر از گذشته انجام شوند تا تاثیرگذاری بیشتری برای اقشار مختلف جامعه در جهت پرداخت زکات داشته باشند.

۸۱۳۷/۵۸۳/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۹۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.