۴۲۰ کیلومتر خط راه آهن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

 خبرگزاری آریا – مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ۴۲۰ کیلومتر خط راه آهن تا پایان امسال  به بهره برداری می رسد از افتتاح بزرگترین تونل ریلی شهری بعد از ماه مبارک در تهران  خبرداد.

 به گزارش خبرنگار آریا ،  عبدالعلی صاحب محمدی طی نشست خبری با تشریح اقدامات راه آهن  جمهوری اسلامی ایران در دو دوره دولت نهم و دهم  و همچنین  اجرای پروژه های طرح  مهر ماندگار در این حوزه  گفت: با توجه به طرفیتی که در راه آهن کشور ایجاد شده است تا پایان سالجاری ۴۲۰ کیلومتر خط راه آهن در شبکه ریلی  به بهره برداری  می رسد.

وی  با اشاره به پروژه های طرح ماندگاردر  مجموعه خود اظهار داشت: ۲ خطه شدن ۱۸۰ کیلومتر از خط آهن بافق- بندر عباس در مدت یازده ماه  ، بهره برداری یک خط از۲ خط کمربندی قم به طول ۶۰ کیلومترو همچنین بهره برداری از خط آهن بافق – میبد به طول ۵۰ کیلومتر  و اتصال شهرستان شوشتر به شبکه ریلی به وسیله ۶۰ کیلومتر مسیر راه آهن در مسیر هفت تپه – شوشترو ۲ خطه کردن خط آهن قم به اراک به طول ۱۶۰ کیلومتر از جمله طرح های مهر ماندگار است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسد.

وی همچنین از شروع عملیات اجرایی مسیر ۶۰۰ کیلومتری راه آهن بافق – میبد – اراک – زرین شهر در سال جاری  خبرداد و در رابطه با خط کمربندی قم گفت: پروژه ۶۰ کیلومتر خط ریلی کمربندی قم که به صورت دو خطه در حال اجرا است، یک خط تا پایان ماه مبارک رمضان به بهره برداری می رسد و خط دیگر نیز تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد که با احداث آن از عبور تمامی قطارهای باری از داخل شهر جلوگیری خواهد شد.
معاون وزیر راه در خصوص  بزرگترین پروژه  تونل ریلی شهری در پایتخت گفت: با بهره برداری از این تونل  شاهد تحولی چشمگیر به لحاظ  منظر شهری و ترافیک در منطقه ۱۷ و ۱۸  خواهیم بود.وی ادامه داد: این تونل  بعد از ماه مبارک رمضان به  بهره برداری  خواهید رسید.  وی  در ادامه ارتقای شبکه موجود ریلی کشور با ایجاد سیستم های علائمی و سیگنالینگ را از برنامه های در دست اجرای صنعت ریلی کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۵ هزار کیلومتر سیستم علائمی در محورهای هرمزگان، تهران – خوزستان و تهران – مشهد در دست اجرا داریم که ۲ هزار کیلومتر آن در مسیر تهران – مشهد در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با بهره برداری از سیستم های علائمی و سیگنالینگ در اصل سیستم هوشمند کنترل قطارها ایجاد می شود.
صاحب محمدی  در پایان با بیان این مطلب که ۷۰ ترانست جدید با متوسط سرعت هر دستگاه ۱۶۰ کیلومتر به شبکه ریلی کشور در سال جاری افزوده خواهد شد، اذعان داشت: ۲۵ ست ریل باس جدید در کارخانه ایریکو زنجان در حال ساخت است که امیدواریم ظرف امسال و سال آینده به بهره برداری برسند.
وی افزود با به مدار بهره برداری آمدن این تعداد ترانست و ریل باس، یک تا یک و نیم میلیون نفر به ظرفیت جابه جایی مسافر در شبکه ریلی کشور افزوده می شود.
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.